رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک دید افقی در گردنه‌های مهاباد را به کمتر از ۱۰ متر کاهش داد.

برف و کولاک دید افقی در گردنه‌های مهاباد را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، رحمت نویدنیا افزود: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش برف در مهاباد از دیروز شروع شده و عوامل راهداری مشغول برفروبی و نمک‌پاشی مسیرهای بین شهری و روستایی هستند اما بارش برف و کولاک در گردنه‌های این شهرستان باعث کاهش دید افقی شده است.

وی با اشاره به اینکه تردد در تمام محورهای این شهرستان برقرار است، اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به بیش از ۱۵ سانتی‌متر رسیده است و تنها تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: نیروهای راهداری در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان، گردنه «به‌رده‌ره‌شان» در محور مهاباد- میاندوآب و گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد- سردشت مشغول برفروبی و نمک‌پاشی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

وی از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

نویدنیا گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهدارخانه در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد به ارومیه) نیز در روزهای آینده فعال خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای اجرای طرح زمستانی راهداری ۵۲ نفر راهدار و ۲۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین در راهدارخانه های این شهرستان مستقر شده و پنج تُن نمک و ماسه نیز برای این فصل انباشت شده است.

مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.