مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: وصول مالیات در این استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵۵ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، شاکر رضا مریدی اظهارکرد: در این مدت بیش از ۱۷۴ هزار میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی در خراسان رضوی وصول شد، در حالیکه میزان وصولی مالیات در مدت مشابه پارسال ۱۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۹۷ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود.

مریدی یکی از سیاستهای مهم اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی را تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی اعلام و بیان کرد: افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیان بوده است.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند و این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله این موارد می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

درآمد مالیاتی، درآمدی است که توسط دولت‌ها از طریق مالیات جمع‌آوری می‌شود، مالیات منبع اصلی درآمد دولت در بسیاری از کشورها است که از منابعی مانند افراد، شرکت‌های دولتی، تجارت، بهره مالکانه، منابع طبیعی و یا کمک‌های خارجی تامین می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.