در حالی که چهار فیلم روز اول جشنواره، نتوانست دل مهمانان خانه جشنواره را به دست آورد، اولین فیلم روز دوم با یک غافلگیری جذاب همراه شد. فیلم سینمایی «تمساح‌خونی» اولین ساخته جواد عزتی در سالن نمایش برج میلاد به نمایش درآمد و با واکنش خوب اهالی رسانه روبرو شد.

اگرچه موج کمدی مدتی‌ است در سینمای ایران فراگیر شده و اغلب این آثار از یک نسخه تکراری پیروی می کنند اما در همین فضا چندین کمدی خوب و سرپا هم وجود دارد که روایت آنها غیرخطی و غافلگیرکننده است و تا حد ممکن متوسل به شوخی‌های سبک، رقص و شلوغ کاری‌های اضافه نیست. «بارکد» و «خط ویژه» تنها نمونه‌هایی از این سبک کمدی است که در نوع خود هم از تولیدات موفق این ژانر بوده‌اند. «تمساح خونی»؛  اولین ساخته جواد عزتی نیز چنین حال و هوایی دارد و با یک فضای مفرح و پر انرژی به استقبال مخاطب آمده است.

جواد عزتی بازیگر پرکار این سال‌ها در اوج فعالیت‌های خود در سینما و شبکه نمایش خانگی، امسال اولین فیلم بلند خود را کلید زده و به جشنواره چهل و یکم آورده است.

فیلمنامه «تمساح خونی» در ژانر کمدی به قلم پدرام افشار و براساس طرحی از  علی دادرسی نوشته شده و داستان دو دوست به نام های هومن و پیمان با بازی جواد عزتی و عباس جمشیدی فر را روایت می کند که ناخواسته درگیر ماجرایی می شوند و برای رهایی از این شرایط سخت دست به هرکاری می زنند.

ماجرای تمساح خونی در یک شب می گذرد و کمدی موقعیت در آن برجستگی‌ ویژه ای دارد. ضرباهنگ تند فیلم و ریتم و انرژی آن به خوبی در خدمت داستان در آمده و با آن هماهنگ است. سکانس‌های اکشن و تعقیب و گریز در فیلم از نقاط قوت تمساح خونی است و هیجان خوبی به آن تزریق کرده و علیرغم اینکه در برخی صحنه‌ها سرگیجه‌آور می شوند اما نقش مهمی در  حفظ ریتم فیلم و نشاط آن دارد.

تمساح خونی فیلم پربازیگری است و اغلب بازیگران فیلم سابقه بازی در کمدی های سینمایی‌ دارند؛ در سکانس‌های ابتدایی بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، مهران غفوریان، کامبیز دیرباز، هومن حاج عبداللهی، امیرغفارمنش و کیومرث مرادی یک حضور افتخاری و کوتاه دارند اما بار اصلی فیلم‌ روی دوش بازیگران دیگر است. زوج جواد عزتی و جمشیدی فر از نقاط مثبت فیلم‌ است که در کنار سعید آقاخانی و حضور بهزاد خلج که عموماً در نقش های جدی دیده می شود، یک ترکیب متفاوت را به وجود آورده است.  

نوع پرداخت به داستان و پرهیز از سطحی نگری از ویژگی های مهم تمساح خونی است که آن را یه سر و گردن از کمدی های رایج سینمای ایران بالاتر برده است و این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که احتمالاً گیشه پررونقی در انتظار «تمساح خونی» خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.