معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته دو هزار کاشت حلزون انجام شده و لیست انتظار کاشت صفر شده است.

۴۰ درصد از کودکان مبتلا به ناشنوایی کاندیدای کاشت حلزون هستند

سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سالیان گذشته حلزون شنوایی و تجهیزات آن گران‌قیمت بودند که با انجام عمل جراحی حدود ۲۰۰ میلیون تومان هرینه در بر داشت؛ همین موضوع سبب طولانی شدن صف انتظار برای کاشت حلزون شده بود.  

وی افزود: سال گذشته دو هزار کاشت حلزون انجام شده است. آمارها نشان می دهند که به ازای هر هزار نفر٬ دو کودک مبتلا به ناشنوایی عمیق بوده و ۴۰ درصد از این نوزادان کاندیدای کاشت حلزون خواهند بود. با صفر شدن صف انتظار، کاشت حلزون به خوبی انجام می شود.  

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: برای پایداری خدمت کاشت حلزون، این موضوع در لیست بیماری های صعب العلاج قرار گرفته و تحت پوشش بیمه صندوق بیماران خاص خواهد بود.  

او اضافه کرد: اکنون در ۱۶ مرکز در نقاط مختلف کشور عمل کاشت حلزون انجام می شود. سامانه ای طراحی شده و اسامی کودکان کاندیدا برای کاشت حلزون در این سامانه به ثبت می رسد تا پیگیری این کار با هدف رفع ناشنوایی و معلولیت به خوبی انجام شود.  

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از کارهایی که در راستای تعالی و عدالت در وزارت بهداشت انجام شده است٬ طرح کاشت حلزون شنوایی است. اگر کودکی با ناشنوایی عمیق به دنیا بیاید، در صورتی که در دوران طلایی تا چهار سالگی کاشت حلزون انجام نشود، علاوه بر ناشنوایی تا آخر عمر توانایی صحبت را از دست خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.