استاندار کرمان گفت: رییس جمهور قول داده بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان برگردد و در طرح‌های زیرساختی آب و برق استان‌ها هزینه شود تا رضایتمندی مردم را نیز به دنبال داشته باشد.

استاندار کرمان: دولت با بازگشت درآمد مالیاتی به استان موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه این استان حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال مازاد درآمد مالیاتی دارد افزود: درآمد مالیاتی کرمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود، این آمار در سال گذشته به ۲۱۹ هزار میلیارد ریال رسید و امسال ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده و با این حال مازاد درآمد داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی ۱۰ درصد از میانگین کشور عقب بودیم تصریح کرد: این فاصله به سرعت در حال جبران است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: دهه مبارک فجر فرصتی است که خدمات دولت ها به بهانه این ایام و آرمان‌های انقلاب، بازگو کنیم و این موضوع ضروری است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان کرمان حدود چهار درصد کاهش یافته به ۷.۴ درصد رسیده، برخی شهرهای ما بیکار کم دارد و حتی برخی شهرها از جمله شرق استان و سیرجان و بردسیر مهاجر پذیر است.

فداکار با بیان اینکه اقتصاد کرمان معدن پایه است تصریح کرد: رتبه کسب و کار استان مایع سرشکستگی و شرمساری بود و ما از آخر اول بودیم اما به لطف الهی و خدمت دستگاه ها اکنون به رتبه ۱۲ کشور رسیده ایم.

استاندار کرمان گفت: سهم استان کرمان در تولید ملی از ۳.۱ به چهار درصد رسیده و حفظ این رشد تولید بسیار مهم است.

وی یادآور شد: پروژه های بزرگی در کرمان افتتاح شده و این استان در تولید مرغ خودکفا نیست و در نوسان قیمت ها همواره چالش داریم اما ظرفیت‌های خوبی نیز وجود دارد.

فداکار ادامه داد: در این زمینه در حوزه طرح‌های زیرساختی از جمله آب طرح های خوبی از جمله خط انتقال آب کرمان و رفسنجان از صنعت در حال اجرا است، تامین آب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت و آبرسانی بم و بروات و شهرهای شرقی از سد نسا نیز انجام شده و یا در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: بزرگترین مشکل استان کرمان بحران آب است.

استاندار کرمان عنوان کرد: ۱۰ هزار قطعه زمین در حوزه مسکن تا عید نوروز واگذار می شود که اقدام بزرگی در کنترل بازار است.

وی افزود: شرکت های خصوصی ۸۸ درصد اشتغال استان کرمان را برعهده دارند و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه می کنند و این شرکت ها اکنون نزدیک ۱۰۰ همت پروژه در حال اجرا در استان دارند و در این زمینه می توان به پروژه های فولاد بافت، دره زار و درآلو اشاره کرد.

فداکار با اشاره به اقدامات استان کرمان در بخش مدرسه سازی گفت: امسال به صورت میانگین روزانه سه کلاس درس در این استان افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: فولاد مشیز با بیش از ۶۰۰ کارگر طی فرایند یک ساله به گهر زمین واگذار شد و این واحد به تولید برگشته و زغال سنگ پس از چند ماه پیگیری از صندوق بازنشستگی جدا و به صدر تامین واگذار می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه صدر تامین زیرمجموعه شستا در توسعه زغالسنگ موفق بوده است گفت: مصرف شرکت فولاد زرند در نزدیکی معادن زغال سنگ کرمان از خارج کشور واردات می شود زیرا در این شرکت سرمایه گذاری نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال صنعت زغال سنگ کرمان پس از انجام مراحل جابجایی اضافه خواهد شد و فرایند نقل و انتقال آغاز شده و در حال ارزش گذاری است.

فداکار عنوان کرد: کار به شدت معادن جنوب استان کرمان آغاز شده و امیدوارم تا پایان دولت، این منطقه نیز صنعتی و معدنی شود، فاز اول واحد تولیدی تیتانیوم این منطقه با هزار نفر اشتغالزایی به زودی راه اندازی می شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکسری از طرح مسکن مهر دولت نهم و دهم زمین مانده و مشکلاتی در این پروژه ها وجود دارد که نارضایتی‌های جدی ایجاد کرده و دولت باید یارانه به این طرح ها بدهد و نظارت و کمک کند.

محمدمهدی زاهدی افزود: پس از ۱۵ سال این پروژه هنوز بر زمین مانده است و موجب شده مردم از نظام مطالبه گر باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تولید مس کشور در استان کرمان است گفت: هفته گذشته اتفاق بدی افتاد، تنها متخصص عضو هیات مدیره شرکت ملی مس، که دارای مدرک دکتری معدن و از نیروی انقلابی و جهادی و بافکر ما است را به لحاظ سیاسی‌بازی عده ای کنار گذاشته اند.

وی عنوان کرد: مگر کرمان کمتر از دیگر استان ها است؟ که حتی یک عضو نباید در هیات مدیره شرکت مس داشته باشد؟ فریاد مطالبه گران کرمان را بررسی کنید.

استاندار کرمان نیز در پاسخ به نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: البته هنوز حکمی صادر نشده ما از طریق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت ملی مس پیگیر این موضوع هستیم.

فداکار ادامه داد: این اتفاق نیز به علت مسئولیت همزمان این فرد در یک صندوق دیگر رخ داده که برخی می گویند همزمان نمی توان ۲ مسئولیت داشت و ما همچنان پیگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.