«صبحانه با زرافه‌ها» تازه‌ترین فیلم صحت مجموعه‌ای از غافلگیری‌های عجیب و غریب است که اصلاً انتظارش را هم نخواهید داشت؛ داستان درباره چند دوست است که در شب عروسی یکی از آنها، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که همه چیز را دستخوش تغییر می‌کند.

سروش صحت فیلمسازی است که از همان ابتدای کارش سعی کرده امضای خودش را داشته باشد و هرچه جلوتر آمده رَد این امضا و سبک کاری خاص در فیلم‌هایش مشهودتر شده است. او حالا به قدری در کارش خبره شده که به راحتی می‌تواند حرف‌هایش را با سبک و سیاقی که مختص خودش است پیش روی مخاطبش قرار دهد.

«صبحانه با زرافه‌ها» تازه‌ترین فیلم صحت مجموعه‌ای از غافلگیری‌های عجیب و غریب است که اصلاً انتظارش را هم نخواهید داشت. داستان درباره چند دوست است که در شب عروسی یکی از آنها، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که همه چیز را دستخوش تغییر می‌کند.

یک صبحانه خیلی دارک با زرافه‌ها

فیلم صحت نه کمدی محض است و نه یک تراژدی، داستان موقعیت‌های ابزوردی را پیش روی شخصیت‌هایش می‌گذارد که واکنش‌هایشان به این اتفاقات کمدی ایجاد می‌کند و درست در نقطه‌ای که انتظار ندارید این حجم از بی‌خیالی و باری به هرجهت بودن از مسیرش بیرون بزند، به ناگاه ورق داستان برمی‌گردد و به قول دکتر فضا خیلی دارک می‌شود.

در واقع این صبحانه‌ای که قرار است با زرافه‌ها بخورید یک تراژیکمدی است که مضامین مهمی همچون دوستی و رفاقت، بخشش و گذشتن از اشتباهاتی که فرصتی برای جبرانشان وجود دارد را نشانه گرفته و ابایی ندارد درست در میانه زندگی، گریزی هم به مرگ بزند. سروش صحت در این فیلم هم کتاب را زمین نگذاشته و به شیوه‌های خودش به آن ادای دین می‌کند.

اما در عین حال «صبحانه با زرافه‌ها» نقاط منفی مشهودی هم دارد و روی لبه تیغ حرکت می‌کند. تم اصلی داستان خوشگذرانی چند رفیق است که از کوکائین زدن سرخوش‌اند و برای فاصله گرفتن از مشکلاتشان به مواد پناه می‌برند و هرلحظه درگیرش هستند. علیرغم اینکه نتایج روی آوردن به مواد را هم می‌بینیم اما تا همین جای کار هم می‌تواند برای نسل نوجوان تهییج‌کننده بوده و حتی بدآموزی داشته باشد. نکته دیگر شوخی‌های اروتیک است که چند خط درمیان دیده می‌شود و از ترفندهای مورد علاقه برخی سینماگران برای خنداندن است اما حداقل از سروش صحت با عقبه‌اش انتظار می‌رفت دوز این شوخی‌ها را کمتر کند.

یک صبحانه خیلی دارک با زرافه‌ها

ترکیب طلایی بازیگران

ویترین «صبحانه با زرافه‌ها» حسابی پر و پیمان است و هرکسی را به تماشای فیلم ترغیب می‌کند و می‌توان آن را یکی از آثار پرزرق و برق در گیشه دانست. هوتن شکیبا، پژمان جمشیدی، بیژن بنفشه خواه، بهرام رادان و هادی حجازی فر به یک ترکیب تمام عیار برای فیلم صحت تبدیل شده‌اند و با توجه به اینکه هرکدام از آنها سابقه بازی در کمدی‌های مختلفی را دارند، جمع آنها در یک اثر و ترکیبشان برگ برنده این فیلم شده است. به ویژه بازی قابل توجه بیژن بنفشه‌‎خواه که این اواخر پرکارتر از قبل شده و حضور درخشانی دارد و البته هادی حجازی فر که با یک بازی متفاوت این جمع را تکمیل می‌کند. نکته جالب دیگر در مورد کاراکترهای فیلم این است که طنز این شخصیت‌ها بر مبنای لودگی نیست و اغلبشان کاراکترهای جدی دارند که ری‌اکشن‌هایش نسبت به اتفاقات، کمدی خلق می‌کند. البته نباید از حضور ایمان صفایی که علاوه بر نگارش فیلمنامه به همراه صحت، نقش کوچکی هم در فیلم دارد به سادگی عبور کرد که به خوبی توانسته چاشنی کمدی داستان را حفظ کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.