نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی در عربستان با وزیر دفاع این کشور درباره همکاری‌های نظامی دوجانبه گفت‌وگو کرد.

همکاری نظامی محور مذاکرات نخست وزیر لیبی با وزیر دفاع عربستان

به گزارش قدس آنلاین، « عبدالحمید دبیبه » نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی که به عربستان رفته‌ است در حاشیه نشست وزیران دفاع « ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم» با « خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره همکاری‌های نظامی دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار  گسترش روابط عربستان با لیبی، تحولات منطقه‌ایی و بین‌المللی و همکاری‌های دفاعی میان دو کشور  محور مذاکرات  نخست وزیر دولت طرابلس با وزیر دفاع عربستان بودند.

بر اساس بیانیه دولت موقت وحدت ملی لیبی، در این دیدار عبدالحمید دبیبه و خالد بن سلمان ابعاد مختلف همکاری‌های نظامی  آموزشی و مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دادند و وزیر دفاع عربستان بر ضرورت رایزنی میان ریاض- طرابلس درخصوص مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الوسط لیبیا» نشست ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم با مشارکت وزیران دفاع ۴۲ کشور در ریاض برگزار شد و طی آن  دبیبه به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع لیبی گفت: لیبیایی‌ها همواره در مبارزه با تروریسم قدم برداشته و رشادت‌هایی در نبرد با تروریست ها از خود نشان داده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: ضروری است این حملات بایستی هرچه سریع تر متوقف و به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پایان داده شود.

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی با تاکید بر ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت: آنچه که رژیم اشغالگر اسرائیل انجام می‌دهد اقدامات تروریستی به فجیع ترین صورت خود است، این اقدامات پیامدهای سنگینی برای صلح و ثبات جهانی به همراه دارد.

در پایان نشست « ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم» بیانیه‌ای منتشر شد که در آن کشتار غیرنظامیان در نوار غزه توسط رژیم اسرائیل محکوم و بر ضرورت مبارزه فراگیر با تروریسم تاکید شده‌ است.

در جریان حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۲۷ هزار شهروند فلسطینی شهید و افزون بر ۶۶ هزار نفر مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.