مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مراکز درمان ناباروری استان کرمان طرف قرارداد بیمه هستند و زوج‌های نابارور می‌توانند با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند تا مشاوره لازم در زمینه مسیر درمان صحیح را دریافت کنند.

زوج‌های نابارور با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، محمد جعفری ظهر امروز ۱۵ بهمن ماه در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت بیمه شده استان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و ماهانه افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان گردش مالی با مراکز درمانی داریم.

وی بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده روستایی، افزون بر ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده شهری رایگان، حدود ۲۵۰ هزار نفر کارکنان دولت و همچنین خانواده شهدا و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بیمه‌شدگان سلامت استان کرمان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری توانستیم در بیش از ۴۵ هزار بار مراجعه بیماران خاص و صعب‌العلاج را پوشش هزینه‌ای داشته باشیم و بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته برای حمایت از این بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

جعفری بیان کرد: مراکز درمان ناباروری استان کرمان طرف قرارداد بیمه هستند و زوج‌های نابارور می‌توانند با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند تا مشاوره لازم در زمینه مسیر درمان صحیح را دریافت کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور بیش از ۳۵ هزار زوج نابارور در استان کرمان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار زوج شناسایی شده‌اند.

جعفری ادامه داد: طرح "پیشگیری آغازین" را در دستور کار قرار داده‌ایم که توجه به وضعیت جسمی، روحی و روانی زوج و مادر و طفل شیرخوار تا دو سالگی در برنامه است که شامل یک‌هزار روز طلایی زندگی است، در برنامه قرار گرفته و این دوره از زندگی کودک به شکل برنامه مدون در دست طراحی و اجراست و در دهه فجر از شهرستان کهنوج و گلباف از توابع شهرستان کرمان به عنوان پایلوت کشوری آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح پزشک خانواده برای دهک‌های رایگان بیمه شده، ویزیت پزشک خانواده خصوصی ۹ هزار تومان است و ماهانه به پزشکان خانواده روستایی و شهری سرانه پرداخت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.