استاندار ایلام از سرمایه گذاری ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی در استان ایلام خبر داد.

سرمایه گذاری ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی در استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین، حین بهرام نیا  در جلسه شورای اشتغال استان با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت و گاز، گفت: بیش از ۱۷ حلقه چاه در حال توسعه در مهران داریم که نیاز به خط انتقال داریم که برای انجام این امور، مجموعه‌های نفتی نیازمند جوشکار با آموزش فنی و حرفه‌ای هستند و برای پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نیز به جوشکار آرگون نیاز داریم که باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این راستا در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اشتغال‌های خُرد، خانگی و متوسط، راه‌گشای توسعه هر استان است، تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم‌رهبری، بر اشتغال خُرد و خانگی در استان تاکید داریم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس استان سالانه به ۲ هزار تن رسیده و هم‌اکنون سالانه ۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه‌ی سد سیمره ایلام تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولید از ۲ هزار به سه‌هزار تُن در سال خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با اعطای وام ۵ میلیارد ریالی تا ۱۵ میلیارد ریالی، تعداد متقاضیان این حوزه افزایش یافته است.

بهرام‌نیا در ادامه با تاکید بر انعکاس دستاوردهای دولت در همه‌ حوزه‌ها، گفت: ۲۴ واحد تولیدی استان در سال‌جاری احیا و ارتقا ظرفیت داشتند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: ۱۰۲ هزار میلیاردتومان طرح، از جمله ارغوان گستر، ان‌.جی‌.ال دهلران، تولید شمش فولادی در ایوان، کاغذ سنگی چرداول و پتروشیمی هلیلان هم‌اکنون در حال اجراست و بسیاری از این طرح‌ها در مراحل نهایی برای بهره‌برداری هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.