وزیر امور خارجه یونان در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: روابط خوب میان آتن و آنکارا شرط بهبود روابط ترکیه با اتحادیه اروپا است.

روابط خوب آتن و آنکارا شرط بهبود روابط ترکیه با اتحادیه اروپا است

به گزارش قدس آنلاین، «گیرگوس گراپتریتیس» (Giorgos Gerapetritis) وزیر امور خارجه یونان در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که روابط خوب میان آتن و آنکارا شرط لازم در بهبود روابط ترکیه با اتحادیه اروپا به شمار می اید.

وزیر امور خارجه یونان در این نشست گفت: یونان همیشه طرفدار حضور ترکیه در اروپا بوده است. این به نفع اتحادیه اروپا و ثبات منطقه مدیترانه شرقی است.

«گیرگوس گراپتریتیس» در ادامه افزود: روابط میان یونان و ترکیه اخیرا بهبود یافته است و تمایل ترکیه برای بهبود روابط با اروپا نیز وجود دارد.

وی در ادامه افزود که ترکیه باید مسایلی را که برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا از حساسیت بالایی برخوردار است، به عنوان یک موضوع طبیعی بپذیرد.

«گراپتریتیس» در رابطه با قبرس هم خاطرنشان کرد: باید شواهد ملموسی وجود داشته باشد که نشان دهد تمایل به ادامه گفتگو درباره موضوع قبرس بر اساس قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد. یونان در این روند حضور خواهد داشت.

گفتنی است که نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری طی سخنانی در هشتمین نشست مجمع اقتصادی دلفی ضمن ابراز خرسندی از فضای مثبت ایجاد شده میان ترکیه و یونان، تاکید کرده بود که دو کشور باید سایر گام‌های شجاعانه مانند تصمیم حمایت از یکدیگر در نهاهای بین المللی را بردارند.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.