مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه گفت: هر امامزاده‌ای به تناسب حوزه پیرامون و زائرانی که دارد، باید برنامه داشته باشد.

از برکات مهاجرت امامزادگان به ایران ترویج تشییع است

حجت‌الاسلام «علی گودرزی» در خصوص پیشینه تاریخی امامزادگان گفت: یکی از نکات مهمی که در خصوص بقاع متبرکه و امامزادگان وجود دارد، با توجه به قطب فرهنگی شدن آنها دشمنان نیز به تبع احساس تهدید کرده و شبهاتی در این زمینه ایجاد کردند؛ بحمدلله کارهای پژوهشی خوبی در خصوص نسب و زندگینامه امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شده ولی باید کارهای ترویجی را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف حرکت‌های خوبی در زمینه ترویج تحقیقات مرتبط با زندگینامه امامزادگان آغاز کرده اظهار کرد: در کتب تاریخی از امامزادگان صحبت به میان آمده و اهل بیت (ع)، فرزندان و نوادگان آنها از دیرباز در ایران بسیار مورد احترام و حرمت بودند.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه یادآور شد: مهاجرت امامزادگان به تدریج از قرون اولیه اسلامی شروع شده و احوالات بسیاری از این امامزادگان در کتب مبسوط تاریخی آمده است.

حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه اضافه کرد: هر امامزاده‌ای به تناسب حوزه پیرامون و زائرانی که دارد، باید برنامه داشته باشد و شاید نسخه کلی در این خصوص جواب ندهد.

وی با اشاره به پیش‌بینی کتاب مقدس قرآن در خصوص جایگزینی مجاهدان خستگی‌ناپذیر با افرادی که از جبهه حق فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: زمانی که از حضرت محمد (ص) در مورد مجاهدان در راه خدا سوال شد، ایشان دست بر شانه سلمان گذاشته و فرمودند اینان و هموطنان سلمان هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: وقتی ظلم و ستم بعد از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) در امت به وجود آمد، خفقان زیادی بر جامعه حاکم و متأسفانه سادات و علویان امنیت جانی نداشتند؛ در ادامه آنها به دلیل ناامنی عراق و شامات به ایران به عنوان نقطه‌ای امن مهاجرت کردند.

حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه حرم امامزادگان محل تردد ملائک است، تأکید کرد: قطعاً مهاجرت امامزادگان به ایران منشأ خیرات و برکات فراوانی برای کشور بوده که ترویج تشیع یکی از آن موارد است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.