نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت درباره تجاوز نظامی اخیر آمریکا به این کشور و عراق، از این شورا خواست تا این اقدام واشنگتن را محکوم کند.

سوریه: شورای امنیت باید تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کند

به گزارش قدس آنلاین، قصی الضحاک، نماینده سوریه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به تجاوز اخیر آمریکا به عراق و این کشور گفت: تجاوز نظامی واشنگتن به سوریه با هدف حفاظت از ایادی خود در منطقه و در تکمیل حملات اسرائیل است و شورای امنیت باید آن را محکوم کند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) سوریه به نقل از نماینده دائم سوریه در نشست شورای امنیت افزود: دولت‌های متوالی آمریکا در امور سایر کشورها از جمله سوریه مداخله می‌کنند، ائتلاف‌های نظامی غیرقانونی تشکیل می‌دهند و اقدامات تجاوزکارانه و اشغالگری می‌کنند.

نماینده سوریه اضافه کرد: ما تمام بهانه‌هایی را که دولت آمریکا برای توجیه تجاوزات نظامی خود با هدف حفاظت از ایادی خود در منطقه از جمله داعش و النصره استفاده می‌کند، رد می‌کنیم.

الضحاک همچنین گفت: تجاوز نظامی اخیر آمریکا به سوریه منجر به شهادت ۳۷ نفر اعم از نظامی و غیرنظامی و مجروحیت شدید ۳۴ نفر دیگر و تخریب چندین ساختمان مسکونی که تعداد زیادی از خانواده‌ها در آن زندگی می‌کردند، شد و اماکن تاریخی از جمله قلعه باستانی الرحبه از این تهاجم در امان نماند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات آمریکا به عراق و سوریه عصر دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ و ۵ فوریه ۲۰۲۴ برگزار شد و معاون دبیرکل سازمان ملل درباره هزینه‌های انسانی و اقتصادی بالای درگیری‌های منطقه‌ای هشدار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.