وزیر نفت گفت: ۲۰۰ قلم از کالاهای راهبردی مورد نیاز صنعت نفت کشور وارداتی بوده که بنده واردات آن‌ها را ممنوع کردم و امروز سازندگان توانمند داخلی آن‌ها را می‌سازند.

خودکفایی در صنعت نفت با ممنوعیت واردات

به گزارش قدس خراسان، جواد اوجی امشب در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت که با موضوع تشریح دستاوردهای دو ساله دولت در نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی برگزار شده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه که به همت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار شده است، طلاب و نخبگان زحمت روایت دستاوردهای دولت را در بخش‌های مختلف تنظیم کرده‌اند تا به سمع و نظر مردم برسد.

وزیر نفت متذکر شد: در ۳۵ سالی که در حوزه نفت و گاز مشغول بوده‌ام، از نمایشگاه‌های زیادی بازدید کرده‌ام به جرأت می‌توانم بگویم که این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه‌های تخصصی به ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز است.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه روایت پیشرفت بیان کرد: اطلاع‌رسانی دستاوردهای مردم باعث ایجاد امید به ویژه در جوانان می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امروز در تمامی بخش‌های حوزه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه خودکفا هستیم، عنوان کرد: الحمدلله در این دولت فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگانی در حوزه صنعت نفت چشمگیر بوده و توانستیم از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت بهینه استفاده کنیم. 

وزیر نفت افزود: در آغاز کار این دولت ما ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه صنعت نفت داشتیم اما امروز این تعداد به ۶۵۰ شرکت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ قلم از کالاهای راهبردی مورد نیاز صنعت نفت کشور وارداتی بوده که بنده واردات آن‌ها را ممنوع کردم و امروز سازندگان توانمند داخلی آن‌ها را می‌سازند.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.