دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: کمتر فیلمی مانند فیلم «آسمان غرب» است که نقش واقعی و سرنوشت ساز مردم در وقایع ملی را به تصویر بکشد، این فیلم به زیبایی نسبت بین مردم و رویدادهای ملی را نشان می دهد و بازگشت سینمای ایران به خانواده را رقم می‌زند.

فیلم «آسمان غرب» بازگشت سینمای ایران به خانواده را رقم می‌زند
به گزارش قدس خراسان، مجید امامی روز جمعه در حاشیه نمایش فیلم «آسمان غرب» از سری فیلمهای بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: کمتر فیلمی تاکنون ساخته شده است که قاطبه واقعی مردم نقش سرنوشت سازشان را در کشور نشان دهند.

وی بیان کرد: یکی از آثار خوب امسال جشنواره فیلم فجر، «آسمان غرب» درباره زندگی شهید شیرودی است، در این فیلم که برای گروه های سنی ۱۲ سال به بالا قابل استفاده است، به زیبایی نسبت بین یک امر نظامی با یک امر اجتماعی را می بینید، نسبت بین پیروزی و عبور از موانع بزرگ یک کشور و یک نظام را با اراده ملی و حضور مردم می بینید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: به واقع توصیه می کنم همه مسئولان فیلم «آسمان غرب» را ببینند و به این باور برسند که بدون حضور، درک و خواست مردم نمی توان در رسیدن به اهداف ملی توفیق داشت، همراهی مردم با ارتش و نظام می تواند یک کشور را امیدوارانه از سخت ترین موانع عبور دهد.

به گفته وی، هر چند ظاهرا فیلم آسمان غرب درباره شهید شیرودی است اما نقش مردم در وقایع ملی را به تصویر می کشد.

آشتی خانواده ایرانی با سینما

امامی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که باید در سینمای ایران رخ دهد و ارزش جشن گرفتن دارد، احیای حضور حقیقی خانواده ها در سینما است، توفیق ما زمانی در عرصه سینمای کشور رقم می خورد که خانواده ایرانی با سینما آشتی کند.

وی بیان کرد: به طور قطع آثاری که در شرایط غیر خانواده گرا تولید می شوند، ممکن است مورد استقبال نسبی مردم قرار گیرد اما در بازار چندان موفق نخواهند بود، در مقابل فیلمهایی که زبان جامعه و خانواده و حد وسط فرهنگ عمومی آن را رعایت می کنند، می توانند توفیق و فروش بیشتری داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تاکید من بر بازگشت خانواده ایرانی به سینما آن است که برخی به واقع گلایه های به حقی دارند که چرا فیلمهایی که با اخلاق و معیارهای خانواده فاصله دارند، فروش خوبی نیز در سینما دارند؟ من این صحبت را قبول دارم اما تا نهضت بازگشت خانواده به سینمای ایران رخ ندهد، نمی توانیم شاهد اخلاق و آشتی کامل جامعه با سینما باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.