معاون وزیر صمت با بیان اینکه رویکرد وزارت صمت برقی سازی خودروها است، گفت: سال آینده ۳۰ هزار خودرو سواری برقی وارد بازار می‌شود.

معاون وزیر صمت: ۳۰ هزار خودرو سواری برقی سال آینده وارد بازار می‌شود

منوچهر منطقی با اشاره به لزوم کاهش مصرف بنزین، گفت: راه حل عملی برای دستیابی به این مهم، برقی سازی خودروها است، لذا راهبرد وزارت صمت نیز برقی سازی خودروها و کاهش میزان سوخت خودروهای فعلی است. 

معاون حمل و نقل و صنایع خودرو وزارت صمت اظهار داشت: با اقداماتی که در حال انجام است، پیش بینی می شود سال آینده تعداد خودروهای گاز سوز  افزایش و تعداد خودروهای بنزینی کاهش یابد.  

وی با بیان اینکه از توانمندی تولید خودرو برقی در کشور برخوردار هستیم، گفت: استفاده از این خودروها نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله ایستگاه شارژ، ایستگاه نظارت بر عملکرد باطری و همچنین مجموعه خدمات پس از فروش دارد. 

منطقی با بیان اینکه سال آینده خودروهای برقی سواری  وارد بازار می‌شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود، سال آینده دو خودروساز بزرگ حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو برقی تولید و به بازار عرضه کنند و تا سال ۱۴۰۴ نیز در مجموعه ۱۰۰ هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید شود. 

وی بیان داشت: همان طور که گفته شد، برقی سازی خودرو راهبرد وزارت صمت است که بخشی از برقی کردن خودروها از طریق واردات و بخشی نیز از طریق تولید داخل انجام می‌شود، البته در نظر داریم تا در ابتدای راه خودروهای وارداتی برقی در بخش تاکسی مورد استفاده قرار گیرد. 

معاون وزیر صمت با اشاره به تولید خودرو برقی در کشور گفت: تعدادی اتوبوس برقی تولید شده و تعدادی نیز در حال تولید است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.