طعم شیرین پیشرفت بعد از پیروزی انقلاب را در حوزه کشاورزی لرستان می‌توان چشید به‌طوری‌که میزان تولیدات این حوزه شش برابر و به حدود سه میلیون تن رسیده است.

طعم شیرین پیشرفت در حوزه کشاورزی لرستان/ تولیدات ۶ برابر شد

 به گزارش قدس آنلاین، چهل و پنجمین سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است.

حالا در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با تلاش نسل جدید انقلاب و جوانان مؤمن و انقلابی با سرعت بیشتر به‌پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به‌عنوان یک الگو ثابت شود.

در این چهل و پنج سال، باهمت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به‌تبع لرستان نیز در این مسیر شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا کند و موفقیت‌هایی کسب کند که اکنون در چهل و پنجمین سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت‌ها و با افتخار به گذشته می‌توان با امیدواری به افق‌های پیش روی توسعه چشم دوخت.

طعم شیرین پیشرفت در حوزه کشاورزی لرستان/ تولیدات ۶ برابر شد

انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و پنج‌ساله می‌شود که طعم شیرین پیشرفت را در رسیدن میزان تولیدات کشاورزی لرستان به حدود سه میلیون تن می‌توان چشید.

تولیدات کشاورزی لرستان بعد از انقلاب ۶ برابر شد

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دراین‌رابطه  اظهار داشت: کل تولیدات بخش کشاورزی لرستان در ابتدای پیروزی انقلاب تنها ۵۰۰ هزار تن بوده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تولیدات کشاورزی لرستان به حدود سه میلیون تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: با این اوصاف میزان تولیدات کشاورزی لرستان از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون شش برابر شده است.

طعم شیرین پیشرفت در حوزه کشاورزی لرستان/ تولیدات ۶ برابر شد

شاهرخی، تأکید کرد: همچنین افزایش تولیدات کشاورزی در لرستان در حالی است که میزان اراضی کشاورزی نسبت به ابتدای انقلاب تغییری نکرده است و همان میزان ابتدای انقلاب است.

تولید گندم ۴ برابر شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم، از رشد چهار برابری تولید گندم در استان خبر داد و گفت: همچنین میزان رفع تداخلات و صدور سند اراضی کشاورزی ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رشد سه برابری تولید دانه‌های روغنی در استان، تصریح کرد: همچنین توسعه گلخانه‌ها در استان ۱۰۰ درصد رشدیافته است.

شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد ۵۰ درصدی تولید تخم‌مرغ در دولت سیزدهم در استان، بیان داشت: همچنین میزان تولید مرغ در استان نیز ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

طعم شیرین پیشرفت در حوزه کشاورزی لرستان/ تولیدات ۶ برابر شد

۲۳۹ واحد تعطیل کشاورزی راه‌اندازی شد

وی از رشد ۷۰ درصدی صدور مجوزهای صنایع غذایی در استان خبر داد و گفت: رشد ۸۰ درصدی صدور مجوز فعالیت سردخانه، راه‌اندازی ۲۳۹ واحد راکد بخش کشاورزی و رشد ۴۰۰ درصدی رفع تداخلات اراضی کشاورزی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین، رشد ۷۰۰ درصدی جذب ادوات طرح جهش تولید در دیمزارها، فعال‌سازی تنها کارخانه جوجه‌کشی لرستان، احیا و مرمت ۵۰ رشته قنات در لرستان و افزایش چند درصدی خرید و توزیع گوشت قرمز گرم را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته از سوی دولت سیزدهم برشمرد.

بنابراین گزارش، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق‌های رشد و توسعه توسط جوانان مؤمن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.