هیات حماس قاهره را بدون نتیجه برای مذاکرات انجام شده ترک کرده است.

توقف مذاکرات غزه در قاهره / هیات حماس نشست را ترک کرد

به گزارش قدس آنلاین، هیات حماس قاهره را ترک کرد و آن گونه که ارزیابی شده، در مرحله کنونی و فعلاً مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

یک منبع مسوول در گفتگو با شبکه الاقصی تاکید کرد که هیات جنبش حماس به مذاکرات خود با طرف‌های واسطه در قاهره برای بررسی موضع این جنبش پیرامون طرح نشست پاریس پایان داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که هیات حماس امروز قاهره را ترک کرد و منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی است.

در دیدارهای قاهره مسوولان مصری و قطری و هیاتی از جنبش حماس حضور داشتند.

به گفته منبع مذکور، اختلافات داخلی دولت رژیم صهیونیستی موجب شده تا موضعی واضح و روشن در مذاکرات قاهره اتخاذ نشود.

این منبع همچنین از اختلاف موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی پیرامون موضع حماس که در قاهره مورد بحث و بررسی قرار گرفت، خبر داد.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است.

حماس اعلام کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

بر اساس توافق، اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقی‌مانده به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند که از زنان و کودکان شروع می‌شود. این توافق شامل توقف تدریجی درگیری‌ها، ارسال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه این رژیم گزارش دادند، نشست پاریس میان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس روز یکشنبه هشتم بهمن به پایان رسید و پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.