مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: میزان خرید تضمینی گندم در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش ۴۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به هشت هزار و ۲۰۰ تن رسید.

 خرید تضمینی  هشت هزار و ۲۰۰ تن گندم در خواف

به گزارش قدس خراسان، خالد فقیری یکی از افتخارات دولت سیزدهم را بها دادن به کشاورزی و اهمیت امنیت غذایی در کشور دانست و از تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای انتقال آب با لوله و احداث کانال بتنی به طول ۲۱ کیلومتر و تخصیص افزون بر ۱۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مجتمع دامداری در شهرستان خواف خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی قنوات در بهره وری بخش کشاورزی و ایجاد و تثبیت اشتغال و ماندگاری روستاییان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای مرمت قناتها در این شهرستان هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خواف اضافه کرد: ۶۸ میلیارد ریال برای تامین منابع تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی و ۱۴۰ میلیارد ریال هم برای «دامدار کارت» فعالان این بخش طی ۲ سال گذشته تامین و پرداخت شده است.

وی توزیع و نظارت بر بیش از هشت میلیون لیترسوخت در بخش کشاورزی و یک هزار و ۳۸۰ تن کالای تنظیم بازار و هشت هزار تن کود شیمیایی و بذرهای اصلاح شده را سایر این اقدامات طی همین مدت برشمرد.

فقیری گفت: در راستای طرح هوشمندسازی توزیع آرد و نان فعالیت ۱۴۰ نانوایی در شهرستان خواف در سال گذشته و ابتدای امسال تاکنون مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.