وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده قزوین - تنکابن به لحاظ پیشرفت فیزیکی و اهمیت آن در توسعه مسیرهای ارتباطی کشور باید تا اردیبهشت ۱۴۰۳ تکمیل شود.

دستور وزیر راه برای تکمیل جاده قزوین - تنکابن تا اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش روز شنبه ۲۱ بهمن در جریان سفر یک روزه به قزوین طی در بازدید اجرای روند پروژه قزوین - تنکابن اظهار کرد: جاده قزوین - تنکابن به لحاظ پیشرفت فیزیکی و اهمیت آن در توسعه مسیرهای ارتباطی کشور باید تا اردیبهشت ۱۴۰۳ تکمیل شود؛ در این راستا پیمانکار با تأمین اعتبار و تسریع در روند امور می‌بایست سریع‌تر زمینه افتتاح این پروژه را فراهم کند.

بنا بر این خبر و به گفته پیمانکاران طرح جاده قزوین - تنکابن به طول ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قزوین قرار دارد؛ این پروه دارای ۱۸ کیلومتر تونل است و در حال حاضر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل افتتاح فاز نخست آن به طول ۶۲ کیلومتر در دستور کار جدی مدیریت استان قرار دارد.

تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ارتباطی در دستور کار دولت

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از اجرای پروژه قزوین - تنکابن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهمترین آن‌ها مسیر قزوین - تنکابن است.

وی ادامه داد: ۸۱۰ کیلومتر طرح آزاد راهی داریم که این میزان مسیر آزادراهی شامل پنج طرح است و سه طرح آن تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته، آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر، آزاد راه منطقه ۲ تهران به طول ۲۲ کیلومتر و قزوین - رشت به طول هشت کیلومتر از مهمترین طرح‌های آزادراهی کشور محسوب می‌شود. آزادراه صوفیان - تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل است و سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور با اشاره به اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است؛ بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است؛ امسال ۴۷۱ طرح آزادراهی تا دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا پایان سال این عدد به ۸۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

خادمی با اشاره به وضعیت طرح‌های ریلی کشور، گفت: سه هزار کیلومتر مسیر ریلی در قالب چهار طرح به طول ۴۰۷ کیلومتر در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که ۲ برابر متوسط ساخت مسیر ریلی در سال‌های گذشته است. نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر از ۲ مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان آباد - تبریز افتتاح شده و تکمیل مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد. اتصال شبکه ریلی اردبیل نیز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در بهار سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.