وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مواجه با جدی‌ترین تهدیدات در عرصه امنیتی، یادآور شد که دیپلمات‌های روسی در شرایط سخت و در سایه تلاش غرب برای شیطانی جلوه دادن این کشور به وظایف خود عمل کرده و از منزوی شدن روسیه جلوگیری کرده‌اند.

لاوروف: روسیه با تهدیدات امنیتی جدی مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز در پیام تبریک خود به مناسبت روز «کارکنان دیپلماتیک» در این کشور، تهدیدات جدی علیه امنیت روسیه را مورد اشاره قرار داد.

در این پیام که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده، آمده است: امروزه و در شرایطی که روسیه دوباره با تهدیدات امنیتی بسیار جدی مواجه است، شاهکار دیپلمات‌ها به عنوان یک استاندارد عالی برای دخالت آنها در سرنوشت کلی مردم عمل می‌کند. <…> و در چارچوب تهاجم ترکیبی از سوی غرب جمعی، دستگاه سیاست خارجی  روسیه سهم خود را در حمایت دیپلماتیک از عملیات نظامی ویژه برای دفاع از دونباس و دستیابی به اهداف آن به درستی ایفا می‌کند.

لاوروف افزود که دیپلمات‌های روس زمانی که خود را در محاصره شرکت‌ کنندگان خارجی در رویدادهای سیاسی می‌بینند که بر اساس طرحی چند صد ساله برای شیطانی جلوه دادن روسیه عمل کرده، مورد حملات شخصی و تحقیر قرار می‌گیرند، در انجام وظایف کاری خود دچار مشکلات بسیار زیادی می‌شوند. او تاکید کرد که در چنین شرایطی، کارکنان وزارت خارجه از ثبات روانی و اعتماد به نفس بالایی برخوردار بوده و به بهترین شکل ممکن فعالیت دارند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در شرایط کنونی جهان، تا حد زیادی به لطف تلاش‌های دیپلماتیک است که نه تنها می‌توان تلاش‌ها برای منزوی ساختن بین‌المللی روسیه را متوقف کرد، بلکه می‌توان روابط با کشورهایی که با حسن نیت به تعامل با مسکو علاقه نشان می‌دهند، را به سطح کیفی جدیدی رساند.

منزوی کردن روسیه در عرصه بین المللی غیرممکن است

در این رابطه، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در مراسمی در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، تاکید کرد که این کشور  در حال تقویت موقعیت خود به عنوان یک قدرت جهانی قدرتمند است و نمی‌توان روسیه را منزوی کرد.

وی گفت: «روسیه قرن بیست و یکم موقعیت رهبری خود را به عنوان یک قدرت جهانی رقابتی و قوی حفظ و تقویت می‌کند. تسلیم تحریکات نمی شود، در برابر پرخاشگری‌ها مقاومت کرده و هر گونه فشار خارجی و تحریم را تحمل می‌کند. و البته هیچکس در این زمینه موفق نخواهد شد و ما اجازه نخواهیم داد کسی ما را منزوی کند.»

مدودف همچنین یادآور شد که سیستم آموزش عالی و دانشگاه‌های روسیه همچنان در بالاترین سطح باقی مانده است و سالانه هزاران دانشجوی خارجی را از کشورهای مختلف جهان می پذیرد و نمی‌توان آنها را با انزوا تضعیف کرد و این به منزله آن است که در عرصه علوم و فناوری، روسیه همچون گذشته در جایگاه معتبری قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.