وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۲۲ بهمن تبلور وحدت ملت، خودباوری و توانمندی برای سعادتمندی و پیروزی انقلاب اسلامی است.

وزیر اقتصاد: ۲۲ بهمن تبلور وحدت ملت ایران است

 سید احسان خاندوزی روز یکشنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر سمنان در میدان امام خمینی(ره) این شهر افزود: در نگاه تمدنی و تاریخی، درخت انقلاب اسلامی نیازمند مراقبت و نگهبانی است.

وی اضافه کرد: ملت ایران با استقامت ۴۵ ساله، انقلاب اسلامی را در منطقه و جهان معرفی کرد، امروز دشمنان می‌هراسند، ایران دست‌ساخته‌های جوانان نخبه خود را صادر کرد و در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.

وی تصریح کرد: جغرافیای سیاسی منطقه بر مدار دستان پرهمت مردم ایران می‌چرخد.

خاندوزی بیان کرد: ملت ایران با حضور پرشور در عرصه‌های مختلف به دشمنان اجازه سوءاستفاده نمی‌دهند.

وی افزود: پس از سال‌ها جنگ تحمیلی و تحریم، کشور دچار مشکلاتی از جمله در مسایل اقتصادی است، اما دولت سیزدهم اهتمام خود را در بهبود به‌کار گرفته است، در گذشته تمرکز اقتصاد کشور در فروش نفت بود و دشمنان نیز بر این مساله دست گذاشته بود.

تولیدمحوری اساس برنامه هفتم توسعه

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: محور برنامه هفتم توسعه در پنج سال آینده رفع نقطه ضعف اقتصاد از نفت‌محوری به تولیدمحوری است و این گذار ملت را از مشکلات اقتصادی آسیب‌ناپذیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخی به اشتباه می‌پندارند پیام سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور فقط بازدیدها است، اما هدف اصلی سفرهای رییس جمهور توزیع عادلانه ثروت و توانمندسازی استان‌ها است.

وی یادآور شد: پرداخت مالیات واحدهای صنعتی در محل استقرار و تمرکز حساب بانکی و گردش مالی واحدهای تولید در داخل استان‌ها برای توانمندسازی استان‌ها است.

به گفته وی، فعالیت درگاه الکترونیکی مجوز کسب و کار برای تسریع و تسهیل‌گری در انجام امور اداری و کاهش ۵۰ درصدی بخشنامه‌های حوزه فعالیت گمرکی و اقتصادی در سال ۱۴۰۲ و پیش‌بینی کاهش بیشتر بخشنامه‌ها از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم برای بهبود شرایط در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، در مواردی که ۱۲ سال قانون کشور بود، تحول ایجاد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ارزشی کردن تولید در مقابل سایر ارزش‌های اقتصادی.برای بازگرداندن فعالان تولید در داخل و تحریم‌ناپذیری در مسیر خارجی اقدام‌های راهگشایی مورد توجه و در دستور کار آیت‌الله رئیسی رییس جمهور قرار دارد که مورد توجه کشورهای منطقه نیز قرار گرفت.

این مسوول اضافه کرد: دشمنان به دنبال محدودیت مرزهای سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی ایران هستند، اما اکنون مرزها گشوده شد و آرام آرام تمام منابع به داخل کشور بازمی‌گردد و مسیر حرکت و همکاری با سازمان همکاری شانگهای و اقتصادهای نوظهور در گروه بریکس اتفاق افتاد تا مجموعه مکر تحریم ها تدبیر و علاج شود.

خاندوزی ابراز کرد: بازگشت شیرینی و رونق به سفره‌های مردم در حال رخ دادن است و گره ها یک به یک در حال گشایش است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیش از ۱۶۰ واحد راکد صنعتی در استان سمنان در دولت سیزدهم احیا شد که از جمله تلاش‌ها در حوزه اقتصاد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.