۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 964124

سیدمحمد موجانی: کوچکترین قرآن جهان اسلام در صحن مسابقات رونمایی خواهد شد و مراسم رونمایی از تمبر چهلمین دوره مسابقات قرآن نیز با حضور رئیس سازمان اوقاف انجام می‌شود.

کوچکترین قرآن جهان اسلام رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات رسمی قرآن کریم ایران، نشست مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته ۲۱ بهمن‌ماه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با اشاره به استمرار برگزاری مسابقات قرآن از سال ۱۳۶۰ تاکنون گفت: مسابقات در طول این سالیان با همت مسئولان و حضور پرشور مردم به خوبی برگزار شده و این مسیر همچنان ادامه دارد.

عباس سلیمی، رئیس شورای سیاستگذاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز طی سخنانی هدف از سازماندهی و تقسیم وظایف بین اعضا و کمیته‌های مختلف را رسیدن به هدف غایی که برگزاری موفق و بی‌نقص یا کم‌نقص مسابقات قرآن است، عنوان کرد و گفت: بخش‌های مختلف از جمله پشتیبانی، تدارکات، حراست، مجری و ... که در زمینه برگزاری مسابقات قرآن فعالیت می‌کنند باید همدیگر را یاری رسانند و البته اولین اولویت این مسابقات، برقراری امنیت است، بازرسی از این جهت ضروری است و نکته مهم دیگر، وقت‌شناسی است که یکی از امتیازات کار خواهد بود.

وی افزود: بهتر است برای مدعوین از کشورهای مختلف علاوه بر شرکت در مسابقه، برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شود، این کار به شکوه و معرفت مسابقات می‌افزاید.

محمدرضا پورمعین، مشاور هنری رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز برگزاری این مسابقات را اقدامی مهم و اثرگذار برشمرد و اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن از هر جنسی خصوصاً دینی، هویت اسلامی نظام را دربردارد. قوانین، رفتار و موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی و عملکرد آن را اسلامی می‌کند.

وی افزود: مسابقات قرآن، از سویی هویت اسلامی نظام و از سوی دیگر اقتدار معرفتی مردم را به دنبال دارد و نشان می‌دهد توانسته‌ایم چه تعداد قاری و حافظ قرآن تربیت کنیم و سطح تلاوت‌ها در چه حد است. همچنین مسابقات را می‌توان به نوعی هویت امنیتی برشمرد.

پورمعین بیان کرد: طبق بررسی‌ها ۴۰ دستگاه از بالاترین تا سطحی‌ترین دستگاه‌ها در زمینه برگزاری مسابقات قرآن با یکدیگر هماهنگ هستند و نقش صدا و سیما در انعکاس این رویداد بسیار اثرگذار است.

مشاور هنری رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بیان کرد: قرار نیست در ایام مسابقات خبر تکراری در این زمینه از صدا و سیما پخش شود. یکی از اقدامات که می‌توان در نظر گرفت معرفی قاریان و حافظان شرکت‌کننده در مسابقات است، به این صورت که زمان اجرای هر متسابق، مجریان باید تحلیل داشته باشند و در مورد شخص شرکت‌کننده اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهند و فقط تلاوت قرآن نباشد، مشخص باشد افرادی که برای مسابقه آمده‌اند از چه اقشار و اصنافی هستند.

پورمعین با تاکید بر تکریم مهمانان و شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن عنوان کرد: هرکسی در ساحت خدمت به قرآن قرار دارد حتماً انتخاب شده است، قرآن کریم، یاری چون حسین بن علی(ع) دارد و جز اخلاص و نیت خیر در انجام این کار اثرگذار نخواهد بود.

سیدمحمد موجانی، رئیس کمیته محافل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز از رونمایی مجموعه صوتی مدیحه‌سرایی در صحن مسابقات قرآن خبر داد و گفت: مسابقات قرآن به صورت زنده از طریق آپارات، روبیکا و هیئت‌آنلاین پخش می‌شود. همچنین کوچکترین قرآن جهان اسلام در صحن مسابقات رونمایی خواهد شد و مراسم رونمایی از تمبر چهلمین دوره مسابقات قرآن نیز با حضور رئیس سازمان اوقاف انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی‌متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست با بیان اینکه کمیته فرهنگی در چهار کارگروه برنامه‌ها را طراحی کرده است، گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری نماز جماعت در محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است. برای کودکان و نوجوانان حاضر در سالن مسابقات قرآن نیز برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده و قرار است با همکاری صدا و سیما پخش زنده داشته باشیم. برپایی نمایشگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.