رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، پیونگ‌یانگ با موفقیت یک سامانه کنترل بالستیک جدید برای پرتاب‌کننده موشک چندگانه را در کنار مهمات قابل کنترل، توسعه داده است.

کره‌شمالی، کنترل‌کننده موشک‌انداز جدید توسعه می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است، «آکادمی علوم دفاعی» که بر توسعه موشکی کره‌شمالی نظارت دارد، روز یکشنبه یک آزمایش «کنترل بالستیک» شلیک گلوله‌های پرتابگر موشک‌های متعدد قابل کنترل کالیبر ۲۴۰ میلی‌متری انجام داد.

بر اساس گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی، ارزش استراتژیک موشک‌انداز چندگانه با کالیبر ۲۴۰ میلی‌متری «بازنگری» خواهد شد و نقش آن در میدان‌های جنگ هم به دلیل آنچه «بهبود فنی سریع» نامیده، افزایش خواهد یافت.

این گزارش افزود که توسعه پوسته و سیستم کنترل بالستیک، «تغییر کیفی» در نیروی پرتاب‌کننده موشک چندگانه ارتش کره‌شمالی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پرتاب روز یکشنبه، در بحبوحه آزمایش‌های موشکی متعدد کره‌شمالی در هفته‌های اخیر و افزایش روابط میان پیونگ‌یانگ و مسکو انجام شد.

ایالات متحده و متحدانش از این اقدامات به‌عنوان «تشدید تنش‌ها» در شبه جزیره کره یاد می‌کنند، حال آنکه واشنگتن و متحدانش دست به تحریکات نظامی گسترده در این منطقه می‌زنند که پیونگ‌یانگ آنها را «تمرین برای جنگ» می‌داند.

کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را به تشدید تنش از طریق برگزاری مانورهای نظامی گسترده، متهم کرده است. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به آمریکا و کره‌جنوبی هشدار داده که اگر آنها به دنبال تقابل نظامی با پیونگ‌یانگ باشند، کره‌شمالی هم ظرفیت‌های آنها را منهدم می‌کند و از بین می‌برد.

به تازگی «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت خطر یک تقابل و درگیری مسلحانه مستقیم در شبه جزیره کره را رد نمی‌کند و افزود: طرف روسی بارها زنگ خطر را درباره تشدید چشمگیر تنش و خطرات فزاینده درگیری نظامی مستقیم در شبه جزیره کره به صدا در آورده است. هشدار رهبر کره‌شمالی را باید از جهت الگوی فعالیت نظامی بی‌سابقه واشنگتن و متحدانش در این منطقه در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.