رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد از عدم پیگیری در خصوص تذکرات به شهرداری انتقاد کرد.

عضو شورای شهر مشهد از عدم پیگیری تذکرات به شهردار انتقاد کرد

به گزارش قدس خراسان، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تبریک حلول ماه شعبان، اظهار کرد: از حضور پرشور مردم انقلابی و ولایتمدار مشهد، در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نیز کمال تقدیر و تشکر دارم، حضور و مشارکت مردمی در این راهپیمایی، نسبت به سال‌های گذشته و برآوردهای صورت گرفته، بسیار متفاوت و پرشور بود که نشان می‌دهد هر چقدر کشورهای مستکبر به مردم ایران فشار مضاعف وارد کنند، همچنان مقاومت خواهند کرد.

پروژه‌های عمرانی براساس برنامه‌ زمان‌بندی تکمیل و بهره‌برداری شوند

وی تصریح کرد: در یک هفته اخیر، شاهد جلسات فشرده اعضای شورای شهر، در دو نوبت صبح و عصر برای بررسی اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ و کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بودیم؛ امیدواریم بتوانیم تا پایان سال، شاهد جمع‌‎بندی این موارد باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شهرداری مشهد در این دهه اقدامات مختلفی را انجام داد که از جمله آنها می‌توان به انتقال دستگاه حفار به انتهای امامت و آغاز عملیات حفاری به سمت امیریه، آغاز عملیات احداث سطح سوم تقاطع‌ غیرهمسطح میدان شهید فهمیده و بهره‌برداری از تعدادی از پروژه‌های حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد.

موحدیان با بیان اینکه مجموع ارزش این پروژه‌ها، بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان بوده، گفت: از تلاش‌ و پیگیری‌های کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد برای بهره‌برداری به موقع از پروژه‌های عمرانی کمال تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم این روند و پیشرفت پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی ادامه داشته باشد.

انتقاد از عدم پیگیری تذکرات به شهردار مشهد

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکر به شهردار مشهد، اظهار کرد: شهردار می‌فرمایند در خانه اگر کس است یک حرف بس است، ما نمی‌دانیم یک مطلب را چند بار باید به شما تذکر دهیم؛ عملکرد شما به گونه‌ای است که برای هر جلسه ما سوژه و موضوع جدیدی برای تذکر می‌گذارید، اما من برای بار پنجم تذکر می‌دهم و احتمالا از جلسه بعد تبدیل به سوال می‌شود.

دو سازمان مهم و خدمت‌رسان ما متولی ندارند

وی افزود: ۱۰ ماه است سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی متولی ندارد یا متوجه اهمیت و ماموریت این دو سازمان نیستید و یا قدرت انتخاب ندارید، این همه افراد متخصص یک نفر را انتخاب کنید، دو سازمان مهم و خدمت‌رسان ما متولی ندارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به اندازه کافی کارمندان شهرداری را ناراضی کردید. پاکبانان و پیمانکاران ناراحت هستند، حداقل سازمان‌ها را به دلیل عدم انتصاب ناراضی نکنید.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این موضوع را نیز تاکید می‌کنم که شهردار منطقه ثامن ۲۰ روز است مسئولیت جدیدی را پذیرفتند، زودتر تعیین تکلیف کنید. اجازه ندهید خدمات‌رسانی توسط تاکسیرانی و اتوبوسرانی به زائران دچار خلل شود.

 ضبط صوت نیستیم که هر هفته به شهردار تذکر دهیم

هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: تذکرات مختلفی در جلسات به شهردار و مدیریت شهری وارد می‌شود و اعضا تذکرات را عنوان می‌کنند، اما شهردار و مدیریت شهری فقط می‌شنوند و اقدامی انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: البته تذکر من به هیئت رئیسه است که باید وارد بودن یا نبودن تذکرات را مورد تایید قرار دهید، در صورتی که تذکر وارد است باید پاسخ قانع‌کننده ارائه دهند، ضبط صوت نیستیم که هر هفته به شهردار تذکر دهیم و شهردار ادای افراد مظلوم را در بیاورند و اتفاقی رخ ندهد.

دائمی اضافه کرد: نتیجه این بی‌توجهی‌ها، تجمعات است. نتیجه بی‌توجهی آقای شهردار و تنها چسبیدن به انتصابات آن هم انتصابات غلط که مدیران درآمدی حذف و مدیران هزینه‌ای وارد شدند، این می‌شود که این ماه برای پرداخت حقوق دچار مشکل شدید.

مشروح مصوبات یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پایان یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: در ابتدای این جلسه، طرح اعضای شورای اسلامی شهر و نظریه کمیسیون‌های تخصصی شورا درخصوص الزام شهرداری به انجام مطالعات امکان‌سنجی و اولویت‌سنجی احداث خط ریلی به منظور ایجاد دسترسی آرامگاه فردوسی به خطوط ریلی شهر از مسیر خط ۳ و بلوار توس به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین با عنایت به تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص اجازه به شرکت بازآفرینی شهری ایران مبنی بر مشارکت مدنی در قالب شرکت طرح ساماندهی و توانمندسازی محلات حاشیه‌ای شهید باهنر و شهید رجایی مشهد با مشارکت شهرداری، اساسنامه این شرکت در شورای شهر مشهد تصویب شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد بیان کرد: لایحه متمم قرارداد سرمایه‌گذاری باغ مشهد در قالب پروژه بوتیک هتل هم به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.