مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نبض نوجوان ما در دست موسیقی پاپ است، گفت: باید گفت‌وگو در موسیقی پاپ را بیشتر کنیم و حرف‌هایشان را بشنویم و دور میز بتوانیم نتیجه‌ای بهتر به نفع مردم بگیریم.

باید درباره موسیقی پاپ بیشتر حرف بزنیم/  برپایی جشنواره مستقل پاپ
به گزارش قدس آنلاین، سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر در حالی از روز گذشته دوشنبه - ۲۳ بهمن- آغاز شده که عدالت فرهنگی، نمود عینی این دوره است؛ بنابراین رویکرد، می‌توانیم حضور گروه‌های مختلف موسیقی را در سراسر نقاط تهران و ۱۴ استان کشور به‌ وضوح مشاهده کنیم؛ رویدادی که بزرگ‌ترین اتفاق موسیقایی کشور است و با اقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده است.
امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره اهمیت این دوره از جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره سی‌ونهم موسیقی، با عدالت فرهنگی شروع شده و از خدا می‌خواهیم کمک کند تا بتوانیم این اتفاق را در بازه زمانی بزرگ‌تری اجرا کنیم. امسال برای نخستین‌بار شاهد هستیم که بخش مهمی از هنرمندان ما در جشنواره شرکت کرده‌اند. همچنین حضور مهم بانوان را در اجراهای آنها و در ارکسترها داریم که نقش مهمی را ایفا می‌کنند. مرور بخش‌های کودک و نوجوان و پرداختن به این استعدادها را نیز در برنامه داریم. اتفاق خوب جشنواره امسال، حضور طیف گسترده‌ای از هنرستانی‌ها است که این افراد برای نخستین‌بار در جشنواره حضور دارند.

سمیعی افزود: تلاش کردیم با تعادل جغرافیایی در تمام کشور، عدالت فرهنگی را برقرار کنیم. ما در این دوره، بلیت ۹۵ هزار تومانی برای کنسرت داریم که در راستای نگاه فرهنگی تعریف می‌شود. همچنین گروه‌های خارجی و نخبگانی که در این دوره حضور دارند، نوید جشنواره‌ای پویا و پرانرژی را می‌دهد.

مدیرکل دفتر موسیقی ادامه داد: این جشنواره، جشنواره همکاری، دوستی و مودت همه اهالی موسیقی است؛ از گروه‌های خارجی و بانوان در ارکسترهای مختلف بگیرید تا خوانندگان شاخصی که در بخش‌های مختلف این رویداد، حضور کمی و کیفی دارند.

سمیعی راجع به استقبال هنرمندان از این دوره از جشنواره نیز گفت: ما به لحاظ کم بودن تعداد روزهای جشنواره، شرمنده بسیاری از گروه‌ها شدیم. ما نیاز به جرقه‌ای داشتیم تا نشان دهیم جشنواره موسیقی، پتانسیل برگزاری ۱۰ روزه را دارد. این جشنواره به ما ثابت می‌کند که می‌تواند بیشتر از ۱۰ شب ادامه داشته باشد. گروه‌های بسیاری درخواست حضور در این جشنواره را داشتند مثلا گروه‌های پاپ بیشتری می‌خواستند در جشنواره باشند، ولی ما نه سالن داشتیم و نه تعداد روز بیشتری که امیدواریم برای سال آینده، به تعداد روزهای جشنواره افزوده شود.

مدیرکل دفتر موسیقی از عزم راسخ خود برای برپایی جشنواره مستقل پاپ نیز گفت و اذعان داشت: ما موسیقی پاپ را خیلی مهم می‌دانیم چرا که برآیند تمام موسیقی‌هایی است که در حوزه شنیداری مردم وجود دارد. اینها از نواحی می‌آید، از موسیقی ارکستال می‌آید، از موسیقی تلفیقی می‌آید و... نبض نوجوان ما در دست موسیقی پاپ است و ما اگر به شکل جنبی به آن نگاه کنیم، داریم خودمان را برای آنچه نباید اتفاق بیفتد، آماده می‌کنیم. باید گفت‌وگو در موسیقی پاپ را بیشتر کنیم و حرف‌هایشان را بشنویم و دور میز بتوانیم نتیجه‌ای بهتر به نفع مردم بگیریم.

سمیعی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان متولی مشخص کنیم برای این بخش برنامه داریم که این برنامه می‌تواند جشنواره مستقل موسیقی پاپ باشد و جشنواره موسیقی فجر، برآیند تمامی جشنواره خواهد بود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی تا از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می‌شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.