استاد جامعه الزهرا گفت: این درس بزرگی است که امام حسین(ع) به ما آموخت تا زمینه ساز اصلاح در جامعه بشری باشیم و آمدن مصلح کل را عرصه و بستر فراهم کنیم تا زیر پرچم اباعبدالله حسین(ع)، وحدت و با هم بودن و همدلی را به جامعه بیاموزیم.

امام حسین(ع) احیاگر سنت های نبوی بود

معصومه ظهیری با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و در راس آن میلاد با سعادت و پربرکت سومین اختر تابناک ولایت، امام حسین(ع) و پسر بزرگوارشان امام سجاد(ع) و برادر با وفایشان علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار داشت: در روزشمار تقویم جمهوری اسلامی ایران، میلاد امام حسین(ع) رز پاسدار و تکریم سرو قامتان سبز پوش کشورمان نام گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام حسین(ع) به نحوی صیانت و پاسداری از امانت و میراث گرانبهایی است که پیامبر(ص) بعد از رحلتشان به سریر و جایگاه امامت سپردند و آن را مجدِد احیاگری کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، وقایع و جریاناتی اتفاق افتاد که مسیر امامت دستخوش زیاده طلبان و جاه طلب بنی امیه قرار گرفت و ایثار و فداکاری و قیام و نهضت و پیام رسانی در واقعه عاشورا باعث شد که جهالت‌ها و ذلالت‌ها در مسیر نابودی قرار بگیرد.

ظهیری بیان کرد: امام حسین(ع) و خاندانشان و یاران با وفایش، احیا گر سنت نبوی هستند و به این دلیل است که شاید روز میلاد حضرت امام حسین(ع) روز پاسدار نام گرفته است.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) از ارزشها و ارمغانی که اسلام به بشریت عطا کرده صیانت و پاسداری کرده‌اند لذا هم خود امام حسین(ع) فرمودند "إنی لا أری الموت إلاّ سعادةً ولا الحیاةَ مع الظالمین إلا برما" به تحقیق من نمی بینم مرگ را، مگر سعادت و نمی بینم زندگی در کنار ستمگران را، مگر عار و ننگ.

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده خاطرنشان کرد: این همان تکرار جمله امیرالمومنین «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» یعنی و همواره دشمن ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید است.

وی ادامه داد:گویا در این جمله امام حسین(ع) بار دیگر متبلور و جلوه گر شده به اینکه یاری رساندن به جامعه اسلامی و اهتمام به امور مسلمین را برای خودشان وظیفه و تکلیف دانستند.

ظهیری گفت: پاسداران ما هم در جامعه همین راه را از مولا و آقایشان امام حسین(ع) فرا گرفته‌اند و همه کسانی که در دفاع مقدس و در دفاع از مام و وطن و ناموس و ارزش‌ها جان باختند.

وی افزود: کسانی که از هر صدای یَا لَلْمُسْلِمِینَ و مستضعفین و ضعیف نگه داشته شدگان دنیا پاسخ یاری‌گری و همدلی را جواب مثبت دادند پاسداران ما هستند، به این دلیل کاری که امام حسین(ع) بنا گذاشت با اهدای خون خودشان وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ» بود.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: امام حسین(ع)خون رگهایشان را اهدا کردند تا جامعه آبیاری شود و نهال نوپای اسلام دوباره جان بگیرد و در مسیر ثمردهی و بازگشت به آن صراطی که پیامبر(ص) بنا نهاد راه را طی کند، گویا برای پاسداران سبز پوش ما درس آموز بوده است.

وی عنوان کرد: آنها چنین درس گرفته اند که هر کجا زورمداران و زیاده طلبان و قدرت طلبان و استعمار گران، گردن کشی و سرافرازی می‌کنند در مقابل آنها چون کوهی استوار می‌ایستند و با بذل جان و مالشان از حق ضعیف شدگان دفاع می‌کنند.

این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: پاسداران گاهی در دفاع از حرم و یا دفاع از مرز و بوم و از فرهنگ و ارزشهای اخلاقی و اعتقادی و معارفی ایستادگی می‌کنند و این بسیار ارزشمند و والاست.

وی اظهار داشت:بزرگترین درسی که امام حسین(ع) به آزادگان جهان داد این بود که نه ظلم کن به کسی و نه زیر بار ظلم برو، پس نه خودشان مشی و سیره‌شان این است که اهل تعدی و ظلم باشند و نه اینکه در مقابل ستمگران ظالم سر فرود می آورند.

ظهیری گفت: پاسداران این آزاده زیستن و به دنبال نشر ارزشها و حفظ ارزشها و مسیر روشنایی و بازآفرینی تمدن بزرگ اسلامی که بنیانگذار این تمدن پیامبر اسلام(ص) بود و مجدد و بازآفرینی آن را به جامعه مسلمانان سپردند را برای خودشان تکلیف می‌دانند.

وی افزود: این درس بزرگی است که امام حسین(ع) به ما آموخت تا زمینه ساز اصلاح در جامعه بشری باشیم و آمدن مصلح کل را عرصه و بستر فراهم کنیم تا زیر پرچم اباعبدالله حسین(ع)، وحدت و با هم بودن و همدلی را به جامعه بیاموزیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در سایه سار مشارکت در روزهای حساسی که پیش رو داریم با استمداد از نام امام حسین(ع) که خدای تبارک در نام ایشان حیات و برکت و وحدت را نهفته و نهادینه کرده آرزو می کنیم به بهترین ها نائل شویم. انشالله

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.