حجت اشرف‌زاده در دومین اجرا شب دوم سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از آخرین اجرای برخی ترانه‌های قدیمی خود خبر داد و گفت: برخی از اجراهای امشب من برای آخرین بار در این کنسرت اجرا می‌شود؛ زیرا یک پروژه جدید را در نظر گرفته‌ایم که به زودی شاهد آن خواهید بود.

حجت اشرف‌زاده: با افتخار یک زباله‌جمع کن هستم!

اجرای حجت اشرف‌زاده در شب دوم ‌سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت با ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد و این در حالی بود که او در آغاز ورود خود به صحنه به اجرا ترانه «ای عشق ببین به استخوان رسید» را برای حاضرین اجرا کرد.

پس از پایان اجرای اول حجت‌اشرف‌زاده ضمن خوش‌آمدگویی به همه حاضران اظهار کرد: به شب عاشقانه‌های بی دل خوش آمدید، باعث افتخار که در این سالن برای عاشقان از عشق خواهم خواند.

وی سپس ادامه داد: سپاسگزارم از دوست عزیزی که همیشه در اجراهای من «سوت بلبلی» می‌زند.  از الان شما خانواده من هستید و من با عشق برای خانواده‌ام می‌خوانم. این اجرا را به بهترین حال خودتان هدیه کنید و بگویید حالم خوبه و من هم ترانه «حالم خوبه» را اجرا می‌کنم.

حجت اشرف‌زاده: با افتخار یک زباله‌جمع کن هستم!

پس از اجرای این ترانه این خواننده به حاضران گفت: صدای شما چقدر خوب است؛ پس برای همدیگر بخوانید، به قول جناب سعدی «تا وقت هست مغتنم شمارید». پس به هم نگاه کنید و بخوانید.

سپس اشرف‌زاده گفت: قطعه «تو را می‌پرستم» را تقدیم می‌کنم به تنها موجودی که پس از خداوند می‌شود گفت قابل پرستش و همیشه قابل ستایش است یعنی مادر.

این ترانه نیز با استقبال حاضرین و هم‌خوانی آنها رو به رو شد و سپس این خواننده از جمع خواست تا برای دختران جمع هم دست بزنند.

در ادامه حجت‌ اشرف‌زاده پس از خواندن ترانه «می‌دانم شبی در اوج زیبایی می‌مانی» گفت: برخی از اجراهای امشب من برای آخرین بار در این کنسرت اجرا می‌شود، زیرا یک پروژه جدید را در نظر گرفته‌ایم که انشاءالله به زودی شاهد آن خواهید بود. به همین منظور برخی آهنگ‌های قدیمی‌تر من امشب برای آخرین بار در این اجرای من‌ شاهد خواهید بود و خوشحالم که این اتفاق در کنار شما رقم می‌خورد.

 سپس وی با بیان اینکه من با افتخار بچه‌ شهرستانم ابراز کرد: امشب من و اعضای گروه خودم تصمیم گرفتیم موسیقی اقوام ایرانی را مهمان گوش‌های شما کنیم.

در همین راستا موسیقی‌های آذری، مازندرانی، گیلکی، جنوبی، کردی و لری توسط گروه موسیقیایی حجت‌ اشرف‌زاده نواخته شد.

در میان این ترانه‌ها زمان نواخته شدن ترانه مازندرانی این خواننده گفت: مراقب طبیعت ایران باشیم و خواهش می‌کنم زمان رفتن به طبیعت از کیسه زباله استفاده کنید. من با افتخار یک زباله جمع کن طبیعت ایرانم.

وی همچنین در زمان اجرای موسیقی کردها نیز یادآور شد: وقتی از موسیقی کردها حرف میزنم بی درنگ به یاد اورامانت سربلند آن می‌افتیم و موسیقی آنها در طول تاریخ همچون خودشان اسطوره وار درخشیده است.

در بخشی از این اجرا موسیقی ایل‌های بختیاری و قشقایی ‌نواخته شد که حجت اشرف‌زاده در مورد ترانه لرها اظهار کرد: من‌ وقتی موسیقی لری را از بچگی گوش می‌کردم به ویژه ترانه «باران باران» یاد باران صبحگاهی می‌افتادم.

سپس حجت اشرف‌زاده از موسیقی خراسان و ویژگی‌های آن‌ سخن گفت و افزود: امشب یک آواز کوتاه‌ که سابقه ۷۰۰ساله دارد را می‌خوانم که به زمان حمله مغول‌ها بازمی‌گردد. این ترانه در مقام درنا توسط خسرو آواز ایران استاد شجریان خوانده شده است که امیدوارم با خواندن من به استاد توهین نشود.

سپس ترانه خراسانی «الله مزار» و سپس ترانه «جان منی» را خواند.

در این کنسرت حجت اشرف‌زاده از تمام ترانه‌سراهای خود به ویژه علیرضا بدیع که در کنسرت امشب نیز حضور داشت و همچنین روزبه بمانی و امید صباغی تشکر کرد.

همچنین ضمن معرفی گروه موسیقیایی خود از مدیر برنامه‌هایش تجلیل و او را به مناسبت تولدش به روی صحنه دعوت کرد و حضار نیز او را به خاطر شب تولدش تشویق ویژه کردند.

باتوجه به درخواست‌های حضار برای ترانه «پرسون پرسون اومدم دم خونه‌تون» حجت‌اشرف‌زاده ابتدا گفت: نزدیک به چهارسال این ترانه را نخواندم اما دو بیت آهنگ را به خاطر درخواست شما عزیزان اجرا می‌کنم.

در ادامه هم این خواننده برجسته از میان ترانه‌های قدیمی خود بخشی از ترانه «شال» و «ماه بی تکرار» را به درخواست حاضرین اجرا کرد. 

حجت اشرف‌زاده: با افتخار یک زباله‌جمع کن هستم!

وی پس از اجرای این دو ترانه کفت: امشب مطمئن شدم که برای خانواده‌ام آواز خواندم چون‌ انرژی شما خیلی زیاد بود.

حجت اشرف‌زاده در بخشی از اجرای خود ابراز کرد: انشاالله به زودی در آینده در اجراهای ما حضور داشته ‌باشید تا کارهای جدید را برای شما اجرا کنیم. امیدواریم از این شب دل انگیز لذت برده باشید و برای شما خاطره‌ای خوبی ساخته باشیم و اگر کمبودی بود انشاءالله در کنسرت‌های بعدی جبران کنیم. ترانه آخر خود را به بچه‌های این جمع تقدیم می‌کنم، هرچند اندک هستند اما قدم روی چشم من‌ گذاشتند. انشاءالله که هیچ وقت این کودکان مهاجرت نکنند و بمانند و این کشور را بسازند و تا می‌توانند عاشقی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.