رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پلمب ۱۲۲ واحد عرضه کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز خبر داد.

۱۲۲ واحد عرضه‌کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز پلمب شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمد باباخانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ واحد عرضه کننده قلیان در منطقه طرقبه و شاندیز پلمب شده و در طی این ۱۱ ماه تعداد ۲۷۵۹ قلیان جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بازدیدهای ما در مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز هر روز با تیم مشترک بهداشت، اماکن، اصناف، صنعت و معدن و دستگاه قضایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین برخوردهای قانونی با متخلفان هم هفته‌ای یک نوبت انجام می‌شود، اما اگر موردی جزو موارد حاد باشد در همان‌جا و بدون لحاظ کردن زمان هفتگی اقدام قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

 وی تأکید کرد: مشکل عرضه قلیان در رستوران‌ها به نسبت گذشته بسیار کم شده و این قلیان‌ها بیشتر در مسیر جاده‌‎ای این مناطق ییلاقی بوده که این محدوده هم به‌شدت تحت کنترل است تا که با این معضل در مسیر تردد گرشگران مناطق ییلاقی طرقبه شاندیز مواجه نباشیم.

باباخانی بیان کرد: عرضه قلیان سودسرشاری برای عرضه‌کننده آن دارد و ما با کسانی که تکرار جرم دارند برخوردهای شدیدتری داریم تا که از تکرار مجدد این کار که برای سلامت جامعه خطر دارد و با آسیب‌هایی همچون مشکلات تنفسی و ابتلا به سرطان همراه است پرهیز شود.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم مردم خواست در صورتی که هر نوع مشکلی در بحث بهداشت و موارد آسیب زننده به سلامت جامعه از جمله عرضه قلیان مشاهده کردند بلافاصله موضوع را به تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ اعلام کنند تا که ناظران و کارشناسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌موقع در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی به آن موضوع برخورد لازم و قانونی را با متخلفان داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.