وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار با رییس جمهور تاتارستان با اشاره به میزبانی کازان از اجلاس آتی بریکس گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیرا مراحل پیوستن به این پیمان را آغاز کرده و در وزارتخانه، برنامه‌ها و اقدامات جدی برای استفاده از این ظرفیت‌های جدید آغاز شده است.

عزم جدی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های بریکس

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در دیدار با رستم مینیخانف با اشاره به همکاری‌های رو به رشد فی مابین جمهوری تاتارستان و استان‌های ایران در ایام اخیر افزود: در ضمن اجرای سیاست اصلی رییس جمهور کشورمان مبنی بر گسترش روابط ماهوی با کشور همسایه روسیه، به شکل ویژه‌تری این سیاست را در خصوص جمهوری تاتارستان دنبال می کنیم.

و خطاب به رییس جمهور تاتارستان گفت: یکی دیگر از جهات اهمیت ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و تاتارستان به نقشی که شما در آینده در اجلاس کازان در خصوص اجلاس بریکس خواهید داشت، بازمی‌گردد.

خاندوزی افزود: همانگونه که مطلع هستید جمهوری اسلامی ایران اخیرا مراحل پیوستن به این پیمان را آغاز کرده است و در وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌ها و اقدامات جدی را برای استفاده از ظرفیت‌های جدید آغاز کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه از این ظرفیت دو طرفه نهایت استفاده را کنیم، نیازمند نهادسازی‌های بلند مدت و پایدار هستیم و کاری که همکاران من در ماه‌های گذشته انجام دادند و شما نیز کمک‌های خوبی در این زمینه به ویژه توسعه شعبه میر بیزینس بنک و همچنین حضور شرکت‌های ایرانی در تاتارستان انجام دادید و این اقدامات، یکی از همان نهادسازی‌هایی است که می‌تواند به توسعه روابط دو جانبه کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد، ثمره دیدار امروز با رییس جمهور تاتارستان منجر به شکل گیری پایه‌های نهادی بلند مدت برای همکاری‌های دو طرف شود.

در ادامه این دیدار رستم مینیخانف رییس جمهور تاتارستان روسیه ضمن قدردانی از مهمان نوازی دولت و ملت ایران از وی و هیات همراهش گفت: وضعیت جدید در روابط بین الملل باعث می‌شود که بیشتر با هم در ارتباط باشیم.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی بین ایران و تاتارستان گفت: زمینه‌های بسیاری برای رشد روابط اقتصادی و فرهنگی بین و ایران و جمهوری تاتارستان روسیه وجود دارد که باید در زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.