رئیس کل دیوان محاسبات کشور گزارش‌های تهیه شده از جانب دیوان محاسبات کشور را فراتر از وظیفه حسابرسی و رسیدگی قانونی در این نهاد نظارتی دانست.

یافته‌های دیوان محاسبات پایه بسیاری از تصمیمات کلان اقتصادی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد رضا دستغیب که همزمان با میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)، با حضور در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کرد، طی سخنانی ضمن قدردانی از میزبانی مجموعه هوافضای سپاه پاسداران اظهار داشت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد بودیم که به‌رغم برخی مشکلات و کاستی ها در کشور، بازهم مردم با حضوری کم نظیر و مثال زدنی در صحنه آمدند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مهمترین رمز پیروزی جمهوری اسلامی و عبور از سخت ترین گردنه ها، حضور مردم و رهبری داهیانه امام خامنه ای(مدظله العالی) بوده است و ما اگر در حوزه دانش بنیان پیشرفت داشته ایم و یا در صنعت دفاعی رشد کرده ایم، همه و همه از توجهات ویژه ایشان حاصل شد.

دستغیب تاکید کرد: دیوان محاسبات کشور دارای کارمندانی مومن، متدین و جهادگر است که با ساعت ها کار کارشناسی و صرف وقت مبسوط، برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شفافیت و انضباط مالی تلاش می کنند.

وی گزارش های تهیه شده از جانب دیوان محاسبات کشور را فراتر از وظیفه حسابرسی و رسیدگی قانونی در این نهاد نظارتی دانست و خاطر نشان کرد: یافته های دیوان محاسبات، نه تنها ناظر بر تنظیم گری مالی است بلکه می‌تواند پایه بسیاری از تصمیمات کلان اقتصادی در کشور نیز محسوب می شود.

رئیس کل دیوان محاسبات، با اشاره به اینکه این نهاد نظارتی خود را موظف به همکاری و مشارکت در تقویت روحیه خودباوری و ارتقای پیشرفت در نیروهای مسلح می داند، بی اطلاعی برخی مدیران از قوانین و مقررات را از معضلات اصلی در نظام دیوان سالاری کشور دانست و گفت: دیوان محاسبات با برگزاری جلسات مستمر آشنایی مدیران با قوانین اداری و مالی، تلاش دارد تا خلا عدم شناخت مسئولان و تصمیم گیران دستگاه های اجرایی در مقررات مرتبط را جبران کرده و نقش پیشگیرانه خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد: که نگاه این نهاد نظارتی، نه براساس «توقف» بلکه مبتنی بر «تحرک» است.

همچنین، در ادامه این بازدید، سردار امیرعلی حاجی‌ زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن خیر مقدم به کارکنان دیوان محاسبات و تبریک اعیاد شعبانیه، توان دفاعی کشور در قیاس با زمان جنگ تحمیلی را فراتر از تصورات دانست و گفت: زمانی بود که توپ ما در جنگ با رژیم بعث تنها تا شعاع ۲۷ کیلومتری را هدف می گرفت اما امروز به نقطه ای رسیدیم که ارتش تروریستی آمریکا در منطقه صراحتاً اعتراف می کند که ما به دنبال درگیری با جمهوری اسلامی نیستیم چون می داند که یارای مقاومت در برابر قدرت دفاعی ایران را ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حوزه های پدافندی، موشکی و پهپادی جزو قدرت های برتر در جهان هستیم، اذعان داشت: در حال حاضر ما می توانیم اهداف متحرک شناور را هدف قرار داده یا با استفاده از پهپادهای پیشرفته غیرقابل رویت، عملیات شناسایی را در هر نقطه ای انجام دهیم.

سردار حاجی زاده کادرپروری و تربیت مدیران کارآمد را از مهمترین الزامات در کشور دانست و تاکید کرد: مدیران کشور باید برای فعالیت اثربخش در شرایط تحریمی توجیه باشند. همچنین نهادهای نظارتی و تقنینی باید با تقویت روحیه ریسک پذیری و اصلاح قوانین زائد و دست و پاگیر، دست تصمیم گیران را در اتخاذ بهترین انتخاب باز گذاشته و کشور را به سمت «محصول محوری» سوق دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.