رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ساخت بیمارستان «عطار» با ۲۰۵ تخت بیمارستانی به عنوان سومین بیمارستان این دانشگاه، اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی با صرف سه هزار میلیارد ریال اعتبار برخوردار است.

پیشرفت ساخت سومین بیمارستان نیشابور به ۸۸ درصد رسید

به گزارش قدس خراسان، مجید درودی با اعلام این خبر افزود: با بهره برداری بیمارستان عطار نیشابور و طرح توسعه بیمارستان «فیاض» در شهرستان فیروزه، ۲۶۹ تخت به تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزوده می شود.

وی بیان کرد: بیمارستان عطار به عنوان سرفصل پروژه‌های سلامت محور استانی در دور دوم سفر رییس جمهور در اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: اکنون ۵۵۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور فعال بوده و این شهر با کمبود حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر روبرو است.

درودی با بیان اینکه هم اکنون متوسط سرانه تخت بیمارستانی در کشور یک و هشت دهم و در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور یک است که از میانگین کشوری پایین تر است، ادامه داد: با افزوده شدن این میزان تخت بیمارستانی جدید حدود ۵۴ درصد از کمبود تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه جبران خواهد شد.

وی گفت: بیمارستان فیاض با ۶۴ تخت بیمارستانی در شهرستان فیروزه طی تفاهمنامه ای به زیر مجموعه فضاهای مراکز درمانی این دانشگاه منتقل خواهد شد و بدین ترتیب تعداد تخت‌های بیمارستانی در نیشابور بزرگ به سرانه تخت بیمارستانی کشور نزدیک خواهد شد.

 قطب دوم جراحی قلب باز خراسان رضوی در نیشابور

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: به زودی با ایجاد بخش جراحی قلب باز در نیشابور با کمک و حمایت خیرین سلامت و وزارت بهداشت، قطب دوم جراحی قلب باز خراسان رضوی در نیشابور و غرب این استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در شرایط کمبود بودجه‌های عمرانی، توانسته از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی این دانشگاه تخصیص دهد.

درودی افزود: هم اکنون بیش از ۴۰ هزار مترمربع از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال ساخت است.

وی گفت: مجهز شدن بیمارستان‌های نیشابور به دومین دستگاه تصویربرداری ام.ار.آی با هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد ریال دستاورد دیگر حوزه سلامت نیشابور طی ۲ سال اخیر است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور واقع در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی، در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.