به گفته افراد مطلع، رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده که یک سری اردوگاه برای آوارگان فلسطینی در سراسر خط ساحلی غزه در مدیترانه ایجاد شود که می‌توان در آن بیش از ۳۵۰ هزار چادر برپا کرد.

طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد اردوگاه‌های آوارگان در نزدیکی ساحل مدیترانه

این پیشنهاد از سوی رژیم صهیونیستی که در قاهره مصر مطرح شد با انتقادهایی روبرو شده به طوریکه یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا گفت این کشور هنوز طرح معتبر و قابل استنادی برای تخلیه فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل دریافت نکرده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این پیشنهاد در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی برای حمله تمام عیار به رفح واقع در جنوب غزه است اما با مشکلی بزرگ یعنی یک و نیم میلیون آواره فلسطینی روبروست.

این رژیم همچنین با هشدارهای فزاینده‌ای از سوی متحدان و منتقدان مبنی بر حمله زمینی در رفح مواجه است مبنی بر اینکه در صورت انجام چنین حمله‌ای، یک حمام خون از غیرنظامیان رخ خواهد داد.

یکی از بن بست هایی که رژیم صهیونیستی با آن در حمله به رفح روبروست، این است؛ مقامات مصری تهدید کرده‌اند که در صورت حمله به رفح که آوارگان را مجبور می‌کند از مرز عبور کنند، پیمان صلح ۴۰ ساله بین قاهره و رژیم را تعلیق می‌کند.

تصاویر جدید به دست آمده توسط واشنگتن پست نشان می‌دهد که مصر در حال آماده شدن برای چنین سناریویی است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته که واشنگتن از حمله تمام عیار به رفح حمایت نخواهد کرد مگر اینکه اسرائیل بتواند "طرح معتبری" را برای تخلیه غیرنظامیان در خط آتش اجرا کند.

به گفته تحلیلگران نظامی، اسرائیل قصد داشت از مصر برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی و سایر کمک‌ها در اردوگاه‌ها درخواست کمک کند و موقعیت آنها امکان ارسال کمک از دریا را فراهم کرد.

اما آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی هرگز در «المواصی» حضور نداشته است. سخنگوی آنروا نیز گفت، چشم انداز پناه گرفتن صدها هزار نفر دیگر در این مکان از سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهد که اردوگاه‌های جدیدی را به دور از ساختارهای موجود ایجاد کنند.

یکی دیگر از پیشنهادهای رژیم صهیونیستی که در دست بررسی است، به دنبال آن است که غیرنظامیان را از طریق هدایت کمک‌ها از طریق گذرگاه مرزی اسرائیل در نزدیکی شهر غزه و اجازه دادن به خانواده‌ها برای بازگشت به شمال این باریکه، از رفح دور کند. این منطقه ماه‌هاست که هدف حملات هوایی و نبرد زمینی قرار گرفته و ویران شده، اما تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در آنجا باقی بمانند و بسیاری هم در جنوب مشتاق بازگشت باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.