معاون رئیس جمهور حضور در صحنه‌های دفاع از نظام اسلامی به ویژه انتخابات را در راستای استمرار راه شهیدان مورد تأکید قرار داد و گفت: همه دلسوزان وارد عرصه ترغیب مردم به مشارکت گسترده در انتخابات شده تا ۱۱ اسفند میدان رزمایش اقتدار و عزت نظام شود.

معاون رئیس جمهور: ۱۱ اسفند میدان رزمایش اقتدار و عزت نظام خواهد بود

سیدمحمد حسینی در دومین یادواره بزرگداشت سردار سرافراز حوزه فرهنگ و رسانه جانباز شهید حاج محمود عاطفی که بیش از یک دهه ریاست مرکز بسیج سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت، با اشاره به سابقه آشنایی نزدیک خود با این شهید والامقام اظهار داشت: ایشان از مدیران انقلابی و جهادی بود که با دغدغه‌مندی و دلسوزی تهیه‌کنندگی برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، فیلم، سریال و مستند را در دوران مدیریت خود برعهده داشت و حتی در تهیه مجموعه‌های عکس و موسیقی فعال بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شهید حاج محمود عاطفی برادر شهیدان عباس و اکبر بود که در سال 63 به فاصله 5 ماه در مریوان به شهادت رسیدند، از صبر و استقامت  این خانواده به ویژه مادر این شهیدان تجلیل کرد و گفت: مادران شهدا با اینکه فرزندان دلبند و جگر گوشه‌های خود را تقدیم نظام اسلامی کردند اما به خاطر خدا صبر و تحمل می کنند و خود را وامدار اسلام و انقلاب می‌دانند لذا می توان گفت که مادران شهدا حضرت ام البنین را الگوی خود قرار داده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سجایای اخلاقی و روحیه انقلابی حاج محمود عاطفی، بر ضرورت معرفی منش و سیره فردی و اجتماعی و خصوصیات والای شهیدان به نسل جوان تاکید کرد و گفت: شهدا از روحیه تعبد نسبت به مسائل شرعی، انگیزه  و احساس مسئولیت بالا نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و روحیه ولایت‌پذیری در همه امور برخوردار بودند و برای استمرار راه نورانی شهدا لازم است این ویژگی‌ها با استفاده از بهترین روش‌ها به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود استان گیلان را دیار سردار جنگل، خطه مقاومت و مبارزه در برابر استبداد و استعمار، خاستگاه عالمان، عارفان و دانشمندان و سرداران توصیف کرد و اظهار داشت: مردم استان گیلان همواره در صحنه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشگام و طلایه دار بوده‌اند و امروز هم نقش آفرین هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توصیه امام و شهدا، اهمیت حضور باشکوه در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در مدت باقی مانده تا 11 اسفند لازم است همه عناصر دلسوز و متعهد با احساس مسئولیت مضاعف، وارد میدان شده و با تبیین و روشنگری و پاسخ به سوالات و ابهاماتی که بعضاً در اذهان عمومی وجود دارد همگان را به حضور و مشارکت فعال در انتخابات تشویق کنند.

حسینی تصریح کرد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری ضرورت دارد، فرد فرد کسانی که مخاطبی دارند اهمیت مشارکت در انتخابات را برای مردم گوشزد کنند ‌و با خنثی کردن سیاه نمایی و یاس افکنی دشمنان و معاندین، زمینه افزایش مشارکت و انتخاب نمایندگان کارآمد، دلسوز و توانمند را فراهم سازند.

 معاون رئیس‌جمهور افزود: با توجه به جایگاه مهمی که مجلس دارد، تشکیل مجلس قوی با پشتوانه قوی مردمی، می‌تواند در برنامه های دولت برای  عمران و  آبادانی کشور شتاب ایجاد کند.

پایان بخش سخنان دکتر حسینی دو بیت شعر بود که تقدیم خانواده شهید کرد: 
شهادت گونه می‌میرند مردان خدا زانرو
عروج عاطفی عطر شهادت را پراکنده است
به الحاق برادرهای خود مشتاق بود آری
و مَن یَخرُج گواه ادعای صادق بنده است

در این مراسم همچنین نوباوه و فرجی از همکاران محمو عاطفی در صدا و سیما و یکی از سرداران همرزم و نیز دختر شهید، خاطراتی از شهید والا مقام بیان کردند.

حسینی همچنین در حاشیه این مراسم در دیدار با مادر شهیدان عباس، اکبر و محمود عاطفی از صبر استقامت این مادر صبور و با ایمان تجلیل کرد.

محمود عاطفی جانباز دفاع مقدس و برادر شهیدان «عباس و اکبر عاطفی» پنجم بهمن سال 1400، به دلیل تشدید عوارض شیمیایی، دعوت حق را لبیک گفت و به کاروان همرزمان و برادران شهیدش پیوست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.