دبیرکل سازمان ملل در تازه‌ترین موضع‌گیری درباره جنگ در اوکراین اعلام کرد که ما به صلحی عادلانه هم برای روسیه و هم برای اوکراین نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل: ما به صلحی عادلانه برای روسیه و اوکراین نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست امنیتی مونیخ بر نیاز فوری به برقراری صلح عادلانه برای اوکراین و روسیه تاکید کرد.

مقامات ارشد روسیه بارها اعلام کردند که مسکو آمادگی آغاز گفت‌وگوهای صلح با اوکراین را دارد، اما مقامات کی‌یف تحت فشار واشنگتن حاضر به پایان جنگ و برقراری صلح نیستند. رئیس‌جمهور اوکراین منع گفت‌وگو با روسیه تا زمانی که ولادیمیر پوتین در قدرت است را به قانون تبدیل کرده است.

در تازه‌ترین تحولات میدانی در جنگ اوکراین، دیروز جمعه الکساندر تارنافسکی، فرمانده واحد تاویرا تأیید کرد که نیروهای این واحد از استحکامات «زنیت» در جنوب آودیوکا عقب‌نشینی کرده‌اند.

تارنافسکی گفت: بعد از چندین و چند ماه ماه نبرد، فرماندهی تصمیم به عقب‌نشینی از مواضع «زنیت» واقع در جنوب شرقی حومه آودیوکا گرفت. وی مدعی شد: تصمیم عقب‌نشینی جهت حفظ پرسنل و بهبود موقعیت عملیاتی اتخاذ شده است.

تارنافسکی همچنین اضافه کرد که سازماندهی مجدد نیروها، جایگزینی تجهیزات، آماده‌سازی و «تقویت واحدها در مواضع جدید براساس برنامه قبلی در جریان است.»

اظهارات و ادعای فرمانده اوکراینی در حالی است که روزنامه واشنگتن پست دیروز در گزارشی نوشت که ارتش اوکراین تحت فشار ارتش روسیه شروع به عقب‌نشینی نسبی از این منطقه کرده است.

همچنین اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که شبه‌نظامیان «گردان یکم اسلاویک» جمهوری خلق دونتسک که تحت فرمان روسیه عمل می‌کند، پل «چِبوراشکا» در آودیوکا را تحت کنترل درآورده و جاده کمربندی دونتسک را آزاد کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.