در پی تکذیب ایجاد «منطقه امن» توسط مصر برای اسکان آوارگان فلسطینی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم درصدد کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به مصر نیست.

گالانت: نمی‌خواهیم فلسطینی‌ها را به مصر بفرستیم

به گزارش قدس آنلاین، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: اسرائیل قصد ندارد فلسطینی‌ها را به عنوان بخشی از روند تخلیه شهر رفح، به مصر بفرستد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: کابینه نتانیاهو به توافق صلح با مصر که سنگ بنای ثبات در منطقه است، پایبند است و مصر یک شریک مهم است.

گالانت افزود: ما با دقت در حال برنامه‌ریزی برای عملیات‌های آینده در رفح هستیم؛ چراکه رفح پایگاه مهمی برای حماس است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که در پی انتشار اخباری مبنی بر ایجاد یک منطقه امن توسط مصر برای اسکان آوارگان فلسطینی در مرز غزه، قاهره صحت این اخبار را تکذیب کرد.

«محمد عبد الفضیل شوشه» استاندار سینای شمالی در این باره اظهار کرد: موضع مصر روشن و صریح است و بلافاصله پس از جنگ اسرائیل علیه غزه توسط رهبری سیاسی اعلام و تاکید شد که قاهره هیچ‌گاه اجازه کوچ اجباری ساکنان غزه به مصر را نخواهد داد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی تاکید کرد: در صورت انجام عملیات نظامی اسرائیل در استان مرزی فلسطین (رفح)، مصر برای همه سناریوها آماده است.

استاندار سینای شمالی در ادامه اخبار منتشر شده مبنی بر ساخت منطقه دیوار امنیتی احاطه شده با دیوارهای حائل در شهر رفح مصر برای پذیرش آوارگان فلسطینی را تکذیب کرد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.