حجت الاسلام رحیمی گفت: بنا به فرموده علمای اخلاق در مناجات شعبانیه ما ندبه، استغاثه، تضرع و رفع شبهه داریم و کسانی که در مسیر اخلاقی و سلوک قدم بر می‌دارند، اگر با شبهات اخلاقی مواجه شوند می‌توانند با همین دعا شبهات را رفع نمایند.

ویژگی‌های مناجات شعبانیه

جشن ملی خانواده ریحان با حضور کارکنان و اساتید مدارس علمیه شهرستان ساوه، غرق آباد و با حضور حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه با تبریک اعیاد شعبانیه به قرائت فرازی از مناجات شعبانیه پرداخت و اظهار داشت: بنا به فرموده علمای اخلاق در این دعای عارفانه ما ندبه، استغاثه، تضرع و رفع شبهه داریم و کسانی که در مسیر اخلاقی و سلوک قدم بر می‌دارند، اگر با شبهات اخلاقی مواجه شوند می‌توانند با همین دعا شبهات را رفع نمایند.

وی افزود: در این دعا، پرواز داریم، که پرواز بالاترین درجه سلوک و ارتقای روح است و مرحوم میرزاجواد آقا ملکی تبریزی در این زمینه توصیه می‌کنند که مناجات شعبانیه را فقط برای ماه شعبان نخوانید بلکه در قنوت‌های خود و هر جایی که حال معنوی پیدا کردید، این مناجات را قرائت نمایید.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر عظیم الشأن، در این دعا حالت استغاثه، انابه و ندبه و یک حالت عاشقانه است، یعنی مثل اینکه یک عاشق و معشوقی با هم صحبت می‌کنند که عاشق خواهشی دارد و معشوق نیز به او گوش می‌دهد.

در ادامه این مراسم پس از مولودی خوانی مسابقات مختلفی ویژه دختران، پسران و همسران کادر و اساتید برگزار و هدایایی به رسم یاد بود تقدیم آن‌ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.