عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این انتخابات از مهمترین انتخابات‌هایی است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر روابط ما را با غرب آسیا و کشورهایی که امیدواری‌های کاذبی برای نابودی ایران داشتند داشته باشد.

رضایی: انتخابات پیش‌رو تاثیر بسزایی بر روابط ایران با غرب آسیا دارد

به گزارش قدس آنلاین، نشست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهر تهران» امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. در ابتدای این نشست محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه  در ایران بین رویدادهای داخلی و خارجی هم‌راستایی وجود دارد گفت: این رویدادها بعضی وقت‌ها بین منافع ملی ایران در داخل و بیرون از مرزها گاه هم راستایی و تعارض وجود دارد. دلیل این است که ایران هم در داخل دارای اهداف راهبردی است، هم در خارج از مرزها و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران موجب این شرایط شده است. مردم ما ذهنشان بیشتر درگیر مسائل داخلی مثل تورم، گرانی، ناکارآمدی‌های موجود است و از یک حادثه بسیار پر منفعت غفلت دارند حتی نخبگان ما نیز تا حدودی همینگونه هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز غرب اسیا تعیین سرنوشت می‌شود خاطرنشان کرد: خصوصا بعد از حادثه غزه رقابت بین کشورها ایجاد شده و ایران صندلی خودش را بین ملت ها پیدا کرده است و باید آن را تثبیت کند. البته دشمنی حتما به شکل دیگری ادامه پیدا خواهد کرد. امروز یک رویداد در غرب اسیا رخ می دهد و ربطش به انتخابات این است که افرادی با امید نیستند و می‌خواهند ببینند بعد ۴۵ سال مردم هنوز با این حکومت هستند یا خیر؟ این مساله به عقیده من بسیار مهم است اگر امریکا و اروپا بعد ۴۵ سال و همه تلاش هایی که کردند از تحریم اقتصادی، جنگ، ترور و ... ببینند حکومت مقتدر جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، وقتش را تلف نمی‌کند و با دیدن این قدرت راه عاقلانه پیش می‌گیرد. 

رضایی ادامه داد: ما هم اطلاع داریم  که این بحث در درون استراتژیست های امریکا و اروپا ایجاد شده که ایا باید مسیرشان را تغییر داده و دشمنی را با راه های دیگر ادامه دهند؟ مساله داعش، فلسطین، صلح غرب اسیا بدون ایران حل نمی‌شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:این انتخابات از مهمترین انتخابات‌هایی است که می‌تواند تاثیر به سزایی بر روابط ما را با غرب آسیا و کشورهایی که امیدواری‌های کاذبی برای نابودی ایران داشتند داشته باشد. به هر کسی که می‌خواهید رای دهید، رای دهید، اما مردم عزیز به صحنه بیایید و رای دهید. این رای دو منفعت دارد یکی برای اداره داخل کشور و یکی جایگاه بین المللی ایران، پس فوق العاده مشارکت مردم مهم است‌. 

وی در پایان بیان داشت: از حقوقدان ها و نخبگان می‌خواهیم کمک کنند که چه افرادی به مجلس راه یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.