دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی را ۳ اصل و پایه موفقیت و پیشرفت سپاه دانست و گفت: هسته اولیه تشکیل سپاه را جوانان پیرو مکتب امام (ره) و عصاره مبارزان پیش از انقلاب تشکیل دادند.

رضایی: ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی ۳ اصل موفقیت و پیشرفت سپاه است

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور در دانشگاه امام حسین (ع) و در جمع دانشجویان با اشاره به تشکیلات کنونی بزرگ و عظیم سپاه اظهار داشت: ۴۵ سال پیش سپاه هیچکدام از این امکانات و تشکیلات از جمله پادگان، تیپ، لشکر، نیروهای زمینی، دریایی و هوایی را نداشت و با این حال از کوران حوادث سختی چون جنگ هشت ساله، خنثی‌سازی کودتا و شورش‌های تجزیه‌طلبی و اقدامات مسلحانه تروریستی گذر کردیم و تشکیلات خود را توسعه دادیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۶ در این خصوص فرمودند: "شما به کمک نیروهای انقلاب، سازمان عظیمی را درست کردید که چشم تحلیلگران خارجی را خیره کرد."، ضمن یادآوری تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب تصریح کرد: با تصمیم شورای انقلاب اساسنامه سپاه تنظیم و در ۲ اردیبهشت ۵۸ سپاه تاسیس شد و با پیچیدگی‌های فراوان سرانجام در قانون اساسی جای گرفت.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به دشمنی‌های فراوان خارجی و مشکلات داخلی که سپاه از ابتدا با آن روبرو بود، اظهار داشت: ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی، ۳ اصل و پایه موفقیت و پیشرفت سپاه بود و هسته اولیه تشکیل سپاه را جوانانی با ایمان و آب‌دیده که پیرو مکتب امام خمینی (ره) و عصاره مبارزان پیش از انقلاب بودند، تشکیل دادند.

وی ادامه داد: این فرماندهان با ایمان در ابتدا تخصصی نداشتند اما به شدت به این امر اهمیت داده و به سمت حرفه‌گرایی رفتند و در پی آن عنصر نوآوری را به‌کار گرفتند و با سه‌گانه ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی معجزه بزرگی رقم زدند و البته این به تأسی از مکتب امیرالمؤمنین است که نمونه آن را در جنگ خیبر می‌بینیم و عملیات طریق‌القدس هم با الهام از همین تاکتیک عملیات امیرالمومنین انجام گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص نزدیکی به قله بیان داشت: دشمن چاره‌ای جز پذیرش ایران به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در روابط بین‌الملل و منطقه‌ای ندارد و حضور پرشور مردم در انتخابات تاثیر بسزایی در تقویت این راهبرد دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.