رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: با توجه به برگزاری نشست هیات نظارت استان به زودی یک بسته نظارتی ویژه بین بازرسین وزارت کشور، ناظرین و سر ناظرین شورای نگهبان تدوین خواهد شد تا ظرفیت نظارت را به عنوان یک فرصت خاص در انتخابات پیش رو شاهد باشیم.

تدوین بسته نظارتی ویژه با همکاری بازرسین وزارت کشور، ناظرین و سر ناظرین شورای نگهبان

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن نجات یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به جایگاه مطبوعات و تأثیرگذاری آنان اظهار کرد: نقش بی‌بدیل رسانه و جایگاه ویژه آن در انتخابات امری خاص و پدیده‌ای ارزشمند است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و با نگاه ویژه استاندار خراسان رضوی در رصد جریانات و فرآیندهای ستاد انتخابات استان، بی شک با حضور پر شور مردم عزیز؛ انتخاباتی باشکوه را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مردم عزیز ما در بزنگاه‌ها و شرایط حساس همیشه پیشرو بوده‌اند، تصریح کرد: رسالت هیأت بازرسی انتخابات «نظارت، بررسی و ارزیابی» عملکرد هیات‌های اجرایی در انتخابات است. این نوید را باید بدهم با توجه به برگزاری نشست هیات نظارت استان به زودی یک بسته نظارتی ویژه بین بازرسین وزارت کشور، ناظرین و سر ناظرین شورای نگهبان تدوین خواهد شد تا ظرفیت نظارت را به عنوان یک فرصت خاص در انتخابات پیش رو شاهد باشیم.

نجات، شمار اعضای هیات‌های بازرسی و بازرسان استان در انتخابات پیش رو را پنج هزار و ۶۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: چهار هزار و ۵۴۶ نفر از این تعداد در شعب اخذ رای استان و بقیه در قالب نیروهای هیات‌های بازرسی استانی، شهرستانی، سربازرسان و بازرسان ویژه انتخابات در سراسر استان سازمان دهی شده‌اند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: این هیات، جلوگیری از دخالت نهادها، افراد و اداره‌ها را نیز به شدت رصد و با متخلفان احتمالی برخورد خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی گفت: نظارت بر تبلیغات انتخابات مطابق ماده ۸۲ قانون انتخابات، بیان مسایل مغایر امنیت ملی و دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی مجلس توسط نامزدها و همچنین ایراد افترا، تهدید و تخریب سایر نامزدها مورد توجه و رصد هیات بازرسی انتخابات است و در صورت مشاهده این تخلفات به نامزدها هشدار داده می‌شود.

نجات تاکید کرد: بازرسی انتخابات خراسان رضوی از طریق تلفن ۹ -۳۸۵۸۰۰۶۷ آماده دریافت گزارش‌ها در مورد هرگونه تخلفات در فرایند اجرایی انتخابات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.