وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پس از یک سال تلاش همکارانم با کمک بخش خصوصی، مشکلات مربوط به بازی‌های تحریمی برای گیمرها (بازیکن‌های بازی‌های آنلاین) حل شد.

وزیر ارتباطات: پس از یک سال تلاش، مشکل بازی‌های تحریمی حل شد

به گزارش قدس آنلاین، «عیسی زارع‌پور» با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی افزود: یکی از اقشاری که به اینترنت با کیفیت و با تاخیر (Ping)پایین نیاز دارند گیمرها هستند.

وی ادامه داد: یکسالی است که همکارانم با کمک بخش خصوصی با ارائه خدمتی ویژه برای گیمرها (Radar.game) تلاش کردند هم تجربه کاربری آن‌ها را بهبود بدهند و هم مشکل بازی‌های تحریمی را حل کنند.

زارع‌پور با انتشار ویدیویی به شرح جزییات این خدمت پرداخت. به واسطه «رادار گیم»، گیمرها می‌توانند پینگ یا تاخیر اتصال به سرور بازی‌های مختلف را تست کنند تا ببینند کدام اپراتور کیفیت بهتری را برای اتصال در اختیار دارد.

کاربرد دیگر این است که شبکه توزیع محتوا را داخلی کرده با گیمرها بتوانند با سرعت بیشتری این بازی‌ها را دریافت و به روز رسانی کنند تا نمایش دادن بازی‌ها زمان طولانی را از آن‌ها نگیرد.

از زمان راه‌اندازی این خدمت زمان تاخیر بازی‌ها ۵۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته و قرار است از این نیز کمتر شود. تا کنون بیش از ۱۰۰ بازی رایانه‌ای داخلی و خارجی در این سرویس در دسترس هستند که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

کاربران اگر بازی درخواستی داشته باشند می‌توانند آن را در سامانه ثبت کنند تا به لیست اضافه شود. با کمک این سرویس، دسترسی به بازی‌های تحریم شده برای کاربران ایرانی نیازی به استفاده از فیلترشکن نیست.

در سال ۱۴۰۰ بازیکن‌های حرفه‌ای حدود ۴۵۶ میلیارد تومان برای بازی کردن هزینه کردند اما در «رادار گیم» هزینه بازی‌ها رایگان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.