معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بر ضرورت تغییر تقویم آموزشی دانشجویان به توسط مسئولان آموزش عالی تاکید کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ پیشنهاد تغییر تقویم آموزشی دانشجویان

کلانتری مهرجردی گفت: رهبری در گام دوم انقلاب اشاره می کنند علیرغم پیشرفت و دستاوردهای خوب انقلاب حتما کاستی هایی نیز هست و نظام دانشگاهی نیز از این نقص ها به دور نیستند. به طور مثال ما اسفند جاری دو انتخابات مهم را پیش رو داریم؛ اما دقیقا در مقطعی انتخابات برگزار می کنیم که مابین دو ترم تحصیلی دانشجویان قرار گرفتیم و دانشجویان به تعطیلات پس از امتحان رفته اند و این در تقویم آموزشی ما نقطه ضعف است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: ما همواره معتقدیم دهه فجر باید نقطه اوج فعالیت های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها باشد؛ اما به دلیل اینکه معمولا این ایام در تعطیلات بین دو ترم دانشجویان قرار می گیرد، کنش گری ها در دانشگاه ها کاهش می یابد؛ بنابراین در مجموعه فرهنگی آموزش عالی باید تلاش کنیم تغییری در تقویم آموزشی اتفاق بیفتد.

کلانتری در پایان حضور فعال و هوشمندانه مردم به خصوص دانشجویان در انتخابات را ضامن استقلال و پیشرفت ایران دانست و گفت: شرکت در انتخابات یک امر سیاسی و عبادی است و دانشگاهیان نقشی عالمانه در این موضوع دارند؛ بنابراین ما شرایط دانشگاه را متفاوت از سایر فضاها می بینیم و فضاهای مناظرات دانشجویی امروزه در دانشگاه ها بسیار باز است و دانشگاه ها شرایط نقض منصفانه را دارند. باید از این فضا برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.