رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: از ۴۷ شرکت دانش بنیان فعال در مازندران ۲۹ محصول تولیدی آنها به ارزش ۶ میلیون یورو به ۲۴ کشور دنیا در یک سال اخیر صادر شد.

صادرات ۶ میلیون یورویی شرکت‌های دانش بنیان از مازندران

به گزارش قدس آنلاین، قربانعلی نعمت زاده  افزود: ۱۱ مرکز رشد در ۱۱ شهرستان مازندران فعالیت می کنند و بر اساس برنامه ای که پیش بینی شد این مراکز رشد باید در همه شهرستان ها ی این استان فعال باشند.

وی اظهار داشت: ۲ پردیس فناوری در سال گذشته و همچنین در سال‌جاری هم پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه مازندران و پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه نوشیروانی بابل راه اندازی شد. ‌

نعمت زاده با بیان این که، ۶۰ شرکت در این پردیس ها مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: صندوق پژوهش ها و نوآوری هم راه اندازی شد و در حال حاضر ۳۵۴ شرکت با اشتغالزایی ۶ هزار نفره در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ۱۴ درصد از افراد شاغل در پارک علم و فناوری مازندران دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فارغ‌التحصیلان بیکار و یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات شرکت های دانش بنیان پرداخت شد.

نعمت زاده ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷۴ ایده تبدیل شده به محصول و بیش از ۱۸۰ محصول تجاری شده در پارک علم و فناوری مازندران تولید می شود.

وی با بیان این که راه اندازی آزمایشگاه مرکزی برای پارک علم و فناوری انجام و فضای استقرار ایجاد شد، بیان داشت: ۱۷ هزار و ۱۹۰ متر مربع فضای استقرار داریم که در آن بیش از ۳۵۴ شرکت مستقر هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: ۱۱ قطعه زمین به شرکت های فناور و دانش بنیان در مازندران واگذار شد و راه اندازی کارخانه نوآوری در قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.