رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در این دانشگاه از سوی شورای گسترش وزارت علوم صادر شد.

مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار صادر شد

به گزارش قدس خراسان، محمدعلی زنگنه اسدی اظهار کرد: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پردیس علم و فناوری سبزوار را به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی در کشور راه‌اندازی می‌کند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه مجوز تخصیص ۵۰ هکتار از اراضی دانشگاه برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه اخذ شده است، افزود: قرارگیری پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکت‌های فناور را به نیروی انسانی توانمند دانشگاه تسهیل می‌کند.

وی گفت: از طرفی، پارک علم و فناوری خراسان رضوی دارای تجربه و ظرفیت ارزشمندی در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه است که کمک بسیار خوبی برای شرکت‌ها خواهد بود.

زنگنه اسدی اظهار کرد: با حمایت پارک علم و فناوری خراسان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اختصاص یافته است و همچنین ظرفیت استفاده از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ فراهم شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین گفت: با پیگیری‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی و حمایت فرمانداری شهرستان، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه از محل تملک دارایی‌های استانداری به راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار، تحول خوبی را برای افزایش اشتغال دانش‌پایه در منطقه غرب خراسان ایجاد خواهد کرد، افزود: مجموعه مدیریتی شهرستان از جمله نمایندگان شهر سبزوار، فرمانداری و سایر نهادهای مؤثر در کنار دانشگاه در این موضوع اشتراک مساعدت‌های خوبی داشته و دارند.

زنگنه اسدی با بیان اینکه مجوز مربوطه با پیگیری‌های بیش از یک‌ساله دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است، افزود: راه‌اندازی کامل این پردیس، نیاز به مشارکت ارکان مختلف دانشگاه و شهرستان خواهد داشت که امید می‌رود با پیگیری‌های مسئولان شهرستان، این مهم محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.