فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر تاب آوری بالای شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی گفت : این شناورها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا و قابلیت حمل سه شناور موشک انداز و بالگرد را دارند.

تاب آوری بالای شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی

به گزارش قدس آنلاین، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم الحاق دو شناور شهید باقری و صیاد شیرازی گفت: این دو فروند هر کدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناورهای بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آنها در داخل کشور صورت گرفته است.

سردار تنگسیری افزود: این شناورها مجهز به موشک‌های پدافند هوایی صیاد و نواب با بردهای به ترتیب بلند و متوسط هستند.

وی با اشاره به تاب آوری بالای این شناورها گفت: شناورهای شهید باقری و شهید شیرازی ۵۵۰۰ مایل دریایی (۹۵۰۰ کیلومتر) قابلیت دریانوردی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بدنه این شناورها کاتاماران بلند پیشرفته است و با آبخور سه و عرض ۱۸ و نیم متر ساخته شده اند.

سردار تنگسیری گفت: سرعت شناورهای ساخته شده ۳۲ نات دریایی (حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت) در فرس‌های متفاوت، با ۶۰۰ تن وزن و دارای ۴ موتور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: برد موشک‌های سطح به سطح این شناورها بیش از ۷۰۰ کیلومتر و سامانه پدافند هوایی نصب شده بر روی آنها بیش از ۹۰ کیلومتر است.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه شناورها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا را دارند، افزود: این شناورها قابلیت حمل سه شناور موشک انداز و بالگرد را نیز دارند.

وی با بیان اینکه این شناورها می‌توانند همپایی با شناورهای نفتکش و تجاری داشته باشند، گفت: این دو شناور با ظاهری متفاوت و خطوط پرشمار زاویه دار شناسا گریز هستند، به گونه‌ای که در رادار دشمن سطح مقطع آن بسیار کوچکتر از واقعیت نشان داده می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: استفاده عمده از آلومینیوم و آلیاژهای غیر فولادی در بدنه ناو، مجهز بودن به سیلوهای عمود پرتاب موشک‌های پدافندی نواب و کروز ضد کشتی صیاد، مجهز به پرتابگر راکت‌های فریبنده چف و فلر جوشن برای منحرف کردن موشک‌های دشمن با ۲۴ خشاب و قابلیت حمل یک بالگرد رزمی مسلح تا اتمام ماموریت از دیگر ویژگی‌های این شناورها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.