شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی در اقدامی که نشان دهنده انزوای بیش از پیش این رژیم در جامعه جهانی است، پروازهای خود به ایرلند و آفریقای جنوبی و مراکش را لغو کرد.

توقف پروازهای‌ تل‌آویو به آفریقای جنوبی، ایرلند و مراکش

به گزارش قدس آنلاین، در پی لغو پروازهای بزرگترین شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی «العال» به ایرلند و آفریقای جنوبی و بالعکس، که طی چند هفته گذشته رخ داد، شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که این شرکت هواپیمایی، پروازهای خود به مراکش را هم رسما از ماه آوریل لغو می‌کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسراییل گزارش داد که شرکت العال بیانیه‌ای رسمی صادر کرده با این مضمون که از روز اول جنگ علیه نوار غزه، این شرکت وضعیت مسافران را بررسی و متوجه شد که به دلیل تحولات امنیتی کاهش قابل توجهی در تعداد سفرهای اسراییلی‌ها به شهرهای بزرگ جهان ثبت شده و بنابراین بعد از لغو پروازها به آفریقای جنوبی و ایرلند، پروازها به مراکش از آوریل آینده هم لغو می‌گردد.

این درحالی است که رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند از ماه اکتبر گذشته شرکت العال بنا به دلایل امنیتی پروازهای خود به مراکش و بالعکس را به حالت تعلیق درآورد؛ زیرا در همان ماه دیپلمات‌های اسراییلی، رباط را به دنبال اعتراضات گسترده مردم آن علیه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، ترک کردند.

همچنین در ماه اکتبر، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قلب پایتخت ایرلند تظاهرات بزرگی برای همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایت‌های اشغالگران صهیونیست در نوار غزه برگزار کردند. حاضران در این تظاهرات‌ها از گروه‌های سیاسی و حزبی مختلف خواستار توقف فوری تجاوزهای رژیم اشغالگر به نوار غزه و رفع محاصره این منطقه و ورود کمک‌های انسانی کافی به آن شدند.

مشارکت کنندگان در تظاهرات‌های ایرلند خواستار توقف جنگ نسل‌کشی که ارتش اشغالگر ضد فلسطینیان شدند و تاکید کردند باید اسراییل برای پایان اشغالگری و جنایت‌های خود در فلسطین تحت فشار قرار بگیرد.

از سوی دیگر «ریچارد بویدپارت» نماینده حزب چپ پارلمان ایرلند اعلام کرد: اشغالگری اسراییل علت اصلی اتفاقاتی است که در فلسطین رخ می‌دهد و باید فورا نسل کشی علیه مردم فلسطین متوقف و کشور فلسطین به رسمین شناخته شود.

همچنین مردم ایرلند خواستار تحریم اسراییل و کالاهای آن و همه حامیان تجاری این رژیم از جمله شرکت‌ها و موسسات شدند و از دولت ایرلند خواستند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

در این میان وبسایت فلسطینی «المسار» گزارش داد: احتمالات زیادی درباره اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ایرلند در پی جنایت‌هایی که این رژیم در نوار غزه انجام می‌دهد، وجود دارد. طبق یک نظرسنجی انجام شده در ایرلند، بیش از ۶۶ درصد مردم این کشور موافق اخراج سفیر اسراییل هستند.

علاوه بر آن ۳۲ هزار نفر هم در ایرلند با امضای طوماری خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شده‌اند و علاوه بر مردم عادی، تعداد زیادی از سیاستمداران ایرلندی هم از اخراج سفیر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

تعداد زیادی از کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند حجم عظیم و بی‌سابقه اعتراضات جهانی علیه اسراییل و اتفاقات ماه‌های گذشته در غزه، روسیاهی برای رژیم صهیونیستی بر جای گذاشته که شکستی بی‌بدیل برای تل آویو رقم زده است؛ شکستی که برای همیشه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و ننگ آن تا ابد بر چهره اشغالگران باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.