به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و همکاری مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد بین المللی اربعین در کربلا، اردوهای زیارتی دانشجویان دانشگاه‌های عراق راه‌اندازی شد.

برگزاری اردوهای علمی - زیارتی دانشجویان عراقی در ایران

به گزارش قدس آنلاین، اردوهای علمی زیارتی دانشجویان دانشگاه‌های عراق به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و همکاری مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد بین‌المللی اربعین در کربلا راه‌اندازی شد و اولین گروه دانشجویی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

این برنامه بنا به درخواست مسؤولان و اساتید دانشگاه‌های عراق به منظور آشنایی با مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و اطلاع از آخرین پیشرفت‌ها و توانمندی‌های علمی کشور و همچنین تقویت ارتباطات دانشجویان دو کشور برگزار شد.

در اولین دوره از این اردوها، ۲۷ نفر از دانشجویان از دانشجویان دانشگاه کربلا در طول ۸ روز به شهرهای قم، تهران و مشهد سفر خواهند کرد. در قم دانشگاه قم و در تهران دانشگاه شهید بهشتی، میزبان این گروه هستند. زیارت حرم‌های مطهر، بازدید از مراکز علمی و پارک‌های فناوری، برگزاری نشست‌های علمی مشترک از جمله برنامه‌های این اردوها خواهد بود.

شایان ذکر است علاوه بر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، آستان قدس رضوی، ستاد عتبات عمره نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و وزارت علوم در برگزاری این اردوها مشارکت و همکاری دارند و قرار است گروه‌های دانشجویی از ایران نیز با میزبانی مراکز علمی عراق به این اردوها اعزام شوند و این اردوها در طول سال با همت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.