وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «محمد حسن» وزیر امور خارجه مالزی پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

گفت‌ وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و مالزی

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی در خصوص ارتقاء روابط دو جانبه در حوزه های فناوری، علمی، فرهنگی، صنعتی، تجاری و همچنین گفت وگوها پیرامون موضوعات مختلف جهان اسلام بویژه فلسطین اعلام آمادگی کرد.

وی در خصوص پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی و اعلام آمادگی برای حضور فعالانه در این نشست با همتای مالزیایی خود به تبادل نظر پرداخت و ابراز امیدواری کرد این نشست گامی موثر در جهت توقف نسل کشی و رفع فاجعه انسانی غزه در آستانه ماه مبارک رمضان باشد.

وزیر امور خارجه مالزی نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن استقبال از برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی اظهار داشت: مالزی در جهت ایجاد آتش بس و توقف درگیری ها عزم راسخ دارد و از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در این خصوص قدردانی می‌کند.

وزیران امور خارجه دو کشور همچنین درمورد تقویت توافق‌های تجاری دوجانبه و برنامه ریزی پیرامون سفر مقامات عالی رتبه دو کشور به تهران و مالزی گفت وگو کردند.

 اندونزی که اکنون یکی از تعیین‌کننده‌ترین کشورها در اقتصاد و سیاست شرق آسیا و جهان است، به تازگی بزرگترین انتخابات یک روزه جهان را برگزار کرده است.

در نتیجه انتخابات برگزار شده پرابوو سوبیانتو ۷۲ ساله که پیشتر فرمانده نیروهای ویژه اندونزی بود با کسب ۵۸ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور جدید اندونزی اعلام پیروزی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.