رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در راس هیاتی بلند پایه از حماس به مصر می‌رود.

سفر اسماعیل هنیه به قاهره در چارچوب مذاکرات آتش‌بس

به گزارش قدس آنلاین، منابع ویژه اعلام کردند که اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس امروز در راس هیاتی به قاهره سفر می‌کند.

خلیل الحیه از رهبران حماس یکی دیگر از اعضای این هیات است. محور مذاکرات این هیات در قاهره، احتمالا در خصوص مذاکرات صورت گرفته در چارچوب آتش بس و تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی است.

خلیل الحیه دیشب در اظهاراتی رسانه‌ای ۳ شرط اصلی برای پیشبرد مذاکرات مطرح کرده و گفت که حماس تحت هیچ شرایطی زیر بار فشارهای سیاسی و نظامی اشغالگران نمی‌رود. در حالی که اشغالگران بازگشت آوارگان و عقب‌نشینی از نوار غزه را رد می‌کنند نمی‌توان به توافق دست یافت. دست اشغالگران تنها با ۳ شرط به اسیرانشان می‌رسد؛ امدادرسانی به غزه، توقف جنگ و تبادل اسرا.

وی ادامه داد: نتانیاهو خواهان بازگرداندن اسیران اشغالگران نیست؛ بلکه هدف او کشتار آنان برای به درازا کشیدن جنگ و در پی آن نجات خودش است.

الحیه افزود: اشغالگران در تحقق هدف‌هایشان مبنی بر بازگرداندان اسیران و از بین‌بردن مقاومت شکست خوردند. اشغالگران هفته گذشته از آنچه در قالب چارچوب توافق به ما ارایه شد پا پس کشیدند. پیشنهادی که از سوی اشغالگران ارایه شد هیچ تضمینی برای توقف جنگ و عقب‌نشینی از نوار غزه را در بر نمی‌گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.