رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پس از خروج سامانه بارشی از منطقه امواج ناپایدار جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفتند.

امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، اردلان محمدپور اظهار کرد: فعالیت این امواج ناپایدار به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران در برخی مناطق و در برخی ساعت تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱.۱ میلی‌متر بارش در اشنویه و کمتر از یک میلی‌متر در پیرانشهر ثبت شد و در برخی مناطق دیگر جنوب آذربایجان‌غربی نیز به دلیل رطوبت زیاد هوا بارش های خفیف گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران، تکاب و ارومیه با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش ها سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت سه درصد کاهش نشان می دهد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.