سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام آمریکا در ۳ بار وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت بمنظور پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه، تایید واضحی بر ارزیابی دقیق جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری در غزه است که آمریکا صحنه گردان اصلی این جنگ است.

ایران وتوی قطعنامه شورای امنیت برای توقف نسل‌کُشی مردم غزه را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام رژیم آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای توقف نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام رژیم آمریکا در ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل مشتمل بر الزام رژیم صهیونیستی به پایان جنگ علیه غزه و کشتار شهروندان فلسطینی، بار دیگر بر جهانیان ثابت کرد که آمریکا نه تنها بخشی از راه حل بحران و فاجعه انسانی در غزه نیست، بلکه خود مهمترین عامل تداوم بحران و زمینه ساز گسترش آن در سطح منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: مواضع و اقدامات نسنجیده آمریکا در شورای امنیت و استفاده افراطی از حق وتو، نه فقط صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را با چالش جدی مواجه کرده، بلکه هدف اصلی تشکیل سازمان ملل متحد و شورای امنیت را که همانا حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، خدشه دار کرده و اعتماد دولت‌ها و ملتها به نقش سازمان ملل در محافظت از صلح و امنیت جهانی را تضعیف نموده است.

کنعانی افزود: اقدام آمریکا در ۳ بار وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت بمنظور پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه، تایید واضحی بر ارزیابی دقیق جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری در غزه است که آمریکا صحنه گردان اصلی این جنگ و مانع پایان نسل‌کُشی و کشتار کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ضروری است جامعه جهانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ممانعت از نسل‌کُشی آنان از پا ننشسته و مانع اقدامات یکجانبه آمریکا در گروگان گرفتن شورای امنیت سازمان ملل و به مخاطره افتادن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.